22 June 2011, 14:45
Mja, het is altijd hetzelfde. Wielkastranden, portierranden, raamranden... ook de 200-serie heeft er last van. Deze 345 is toch verdacht goed geconserveerd vergeleken met zijn broertjes en zusjes! De bodem is nog origineel en keihard, net als alle chassisbalken.
Er zijn nieuwe dorpels ingelast omdat de oude beschadigd waren, vandaar.
@ Arjan: ja, die 343 DLS had ik samen met mijn broer, maar is nu 100% van mijn broer. Maar die wagen is echt compleet verrot... heeft een ingrijpende restauratie nodig en staat voorlopig gestald. Ondertussen worden er al wel onderdelen verzameld. Maar die motor ervan... fenomenaal. geen drupje olieverbruik, ook in de winter starten en lopen, je kunt er echt een glas water op zetten. Dat heb ik bij de 345 GLS nog niet voor elkaar.
Er zijn nieuwe dorpels ingelast omdat de oude beschadigd waren, vandaar.
@ Arjan: ja, die 343 DLS had ik samen met mijn broer, maar is nu 100% van mijn broer. Maar die wagen is echt compleet verrot... heeft een ingrijpende restauratie nodig en staat voorlopig gestald. Ondertussen worden er al wel onderdelen verzameld. Maar die motor ervan... fenomenaal. geen drupje olieverbruik, ook in de winter starten en lopen, je kunt er echt een glas water op zetten. Dat heb ik bij de 345 GLS nog niet voor elkaar.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL