13 June 2011, 23:31
@ Blackmoose
De leidingen zijn allemaal vervangen. Dus voor zover ik weet zit er geen verstopt. Benzine is er volgens mij voldoende.
@ frox
Hij staat echt wel in vierde hoor. Moet jij eens 100 proberen rijden in derde zonder dat het blok eruit springt
Ik ga eens testen of hij het ook heeft als ik in derde blijf doorrijden. Ik heb geen toerenteller maar zal het op het gehoor proberen.
Thx for the tip.
@ Marc1970
De motor blijft gewoon draaien. Hij reageert gewoon niet meer. 3 seconden opzij staan is voldoende om weer gewoon verder te rijden. Bougies en verdeelkap zijn al vervangen. De leidingen zijn ook vervangen. De benzinepomp lekte inderdaad benzine na al die tijd. Ik heb deze vervangen door een nieuwe van Scandcar. Een of ander chinese namaak. Misschien beter een originele van Volvo erin zetten?
@ DopdeDouwer
Bedankt voor de tip. Ga ik zeker eens proberen als ik er niet uitkom. Ik denk dat na 20 jaar stilstaan het sowieso niet slecht is om de carb eens na te kijken en goed af te stellen.
Nu zit er dus zo een uitlaat onder geknutselt:
![[Afbeelding: 1972volvo03700450x337.jpg]](http://img26.imageshack.us/img26/8775/1972volvo03700450x337.jpg)
Ik dacht dat er zo eentje onderhoorde:
[img width=800 height=600]http://img819.imageshack.us/img819/3639/1974volvo144pic84767635.jpg[/img]
Zag vandaag nog een 144 rijden van het laatste type met zo'n uitlaat.
Foto's van al mijn beestjes vind je hier: Mijn Volvo's
De leidingen zijn allemaal vervangen. Dus voor zover ik weet zit er geen verstopt. Benzine is er volgens mij voldoende.
@ frox
Hij staat echt wel in vierde hoor. Moet jij eens 100 proberen rijden in derde zonder dat het blok eruit springt


@ Marc1970
De motor blijft gewoon draaien. Hij reageert gewoon niet meer. 3 seconden opzij staan is voldoende om weer gewoon verder te rijden. Bougies en verdeelkap zijn al vervangen. De leidingen zijn ook vervangen. De benzinepomp lekte inderdaad benzine na al die tijd. Ik heb deze vervangen door een nieuwe van Scandcar. Een of ander chinese namaak. Misschien beter een originele van Volvo erin zetten?
@ DopdeDouwer
Bedankt voor de tip. Ga ik zeker eens proberen als ik er niet uitkom. Ik denk dat na 20 jaar stilstaan het sowieso niet slecht is om de carb eens na te kijken en goed af te stellen.
Nu zit er dus zo een uitlaat onder geknutselt:
![[Afbeelding: 1972volvo03700450x337.jpg]](http://img26.imageshack.us/img26/8775/1972volvo03700450x337.jpg)
Ik dacht dat er zo eentje onderhoorde:
[img width=800 height=600]http://img819.imageshack.us/img819/3639/1974volvo144pic84767635.jpg[/img]
Zag vandaag nog een 144 rijden van het laatste type met zo'n uitlaat.
Foto's van al mijn beestjes vind je hier: Mijn Volvo's
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Mijn Volvo's