Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
startvervroeging
#2
Volgens de voorschriften is de koudestartverstelling een fabrieks-instelling die niet versteld mag worden.
In de praktijk zitten mensen toch overal met hun tengeltjes aan en kan je de koudestartvervroeger ook gewoon op z'n boerenfluitjes afstellen.Uiteindelijk moet het zo wezen dat als de motor op bedrijfstemp. is , het waselement zover uitgezet is dat de staalkabel welke de vervroegingshandle bedient ontspannen is, d handle ligt dan tegen z'n aanslag;geen vervroeging meer dus.

Als de motor dan afkoeld zal de was krimpen en de staalkabelm aantrekken zodat de motor weer vervroegd ingespoten wordt en de handle gelijktijdig ook de gashandle een tikje "open zet" , dit om verhoogd stationair/extra inspuiting te bewerken bij koude start.

De VW LT's hadden gewoon een kabel naar het dashboard lopen waarmee de chauffeur zelf de vervroeging regelde zoals vroeger de oude choke's werkten.Van beide pomptypes werkt de vervroeging trouwens alleen tot rond de 1500toeren, daarboven zorgt de toenemende pomphuisdruk dat de vervroeging door de pomp geregeld wordt.

Meer studiemateriaal kan je googlen door te zoeken op termen als Bosch VE verteilerpump verdelerpomp.
Antwoord


Berichten in dit topic
startvervroeging - door 740diesel - 1 June 2011, 21:38
startvervroeging - door 240diesel - 5 June 2011, 14:48
startvervroeging - door Black Moose - 5 June 2011, 19:35
startvervroeging - door 240diesel - 5 June 2011, 20:00
startvervroeging - door Anthony - 23 June 2011, 15:06

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)