1 February 2006, 15:06
Citaat:En Jan-Willem: als een beun mijn auto zeer hoog taxeerd en de verzekering accepteerd dit, wie heeft er dan voordeel bij?
Ik weet dat de premie die je betaald afhankelijk van de taxatie waarde, maar wat zijn die paar tientjes extra premie per jaar, als je auto na een onegluk "helemaal" hersteld wordt?
Carlos,
Op zich vind ik het niet zo heel erg om een auto voor een astronomisch bedrag te laten taxeren terwijl hij dat bij verkoop helemaal niet waard is. Het gaat mij toch uitsluitend om de waarde die ik bij een ongeluk uitgekeerd moet krijgen zodat ik hem weer kan opknappen. (wat mij betreft zou de verzekeringswaarde altijd de 'herstelwaarde" moeten zijn. (inderdaad betaal je toch ook veel meer premie voor een dure auto dus in die zin klopt alles wel voor alle partijen.)
Wat mij tegenstaat is dat de taxateur doet alsof hij onafhankelijke waardebepaling maakt. Als het rapport dan vol staat met fouten in de historie, honderdduuzend spelfouten heeft en op een bedrag uitkomt dat exact overeenkomt met de waarde van de laatste restauratie gaat bij mij het licht uit. (enfin genoeg gezeurd; ik heb wel precies wat ik nodig heb bij een ongeluk en volgens mij benadeel ik niemand)
p.s. Sander ik ben benieuwd naar vrijdag (net als jij waarschijnlijk)!
79-er 242 GT B23e