2 June 2011, 14:17
Het vervolg:
De mixer heb ik met behup van pakking vervanger "geplakt" in het inlaat spruitstuk.
Voor je dat doet, moet je eerst de plaats van de slang pilaar bepalen.
De LPG slang kan i.v.m. beschikbare ruimte maar op bepaalde punten de balg in.
Het inlaatspruitstuk kan nu met een nieuwe pakking terug geplaatst worden.
Laat het spruitstuk nog even los zodat je hem een stukje op kan tillen om de rubberen balg te plaatsen.
Schroef de slangpilaar uit de mixer, en teken het hart van de slangpilaar op het inlaatspruitstuk af met een kraspennetje.
Plaats nu de balg, markeer op het inlaat spruitstuk met een kraspen de bovenste rand van de balg.
Door de afstand van de rand balg tot het hart van het gat voor de slangpilaar te meten en die over te zetten op de balg aan de hand van de "hart slangpilaar markering" kun je nu dus heel precies bepalen waar het gat voor de slang pilaar komen moet.
Dat gat heb ik met een speedboor en veel geduld geboord.
De balg plaatsen we weer terug. Het inlaatspruitstuk kan vast gezet worden.
De slangpilaar past nu door het gat in de balg, zo op de mixer.
[img width=800 height=600]http://img821.imageshack.us/img821/4740/sdc11768y.jpg[/img]
De verdamper valt eigenlijk niet zo heel veel over te melden.
Behalve dan dat de OMVL R90E een extra aansluiting heeft om de plunjer op aan te sluiten.
Deze zie je op de foto links onder aan zitten (met het dunne rubberen slangetje).
[img width=800 height=600]http://img28.imageshack.us/img28/9048/sdc11767e.jpg[/img]
Verder heb ik een nieuwe gas start schakelaar gemonteerd van het merk AEB en het type 722.
De aansturing van gas en benzine afsluiters en pompen heb ik alle via relais laten lopen.
Zowel de tank als druk pomp ten behoeve van de benzine toevoer hebben beide een eigen relais.
Ook de gas afsluiters worden geschakeld via een relais.
[img width=800 height=600]http://img24.imageshack.us/img24/7383/sdc11766t.jpg[/img]
De auto is voor de APK geweest, en nog goedgekeurd ook (unicum voor een auto die van mij is).
Straks ga ik hem weer ophalen, en zullen de eerste kilometers op LPG uit de nieuwe installatie gereden gaan worden.
tot zover mijn verhaal.
De mixer heb ik met behup van pakking vervanger "geplakt" in het inlaat spruitstuk.
Voor je dat doet, moet je eerst de plaats van de slang pilaar bepalen.
De LPG slang kan i.v.m. beschikbare ruimte maar op bepaalde punten de balg in.
Het inlaatspruitstuk kan nu met een nieuwe pakking terug geplaatst worden.
Laat het spruitstuk nog even los zodat je hem een stukje op kan tillen om de rubberen balg te plaatsen.
Schroef de slangpilaar uit de mixer, en teken het hart van de slangpilaar op het inlaatspruitstuk af met een kraspennetje.
Plaats nu de balg, markeer op het inlaat spruitstuk met een kraspen de bovenste rand van de balg.
Door de afstand van de rand balg tot het hart van het gat voor de slangpilaar te meten en die over te zetten op de balg aan de hand van de "hart slangpilaar markering" kun je nu dus heel precies bepalen waar het gat voor de slang pilaar komen moet.
Dat gat heb ik met een speedboor en veel geduld geboord.
De balg plaatsen we weer terug. Het inlaatspruitstuk kan vast gezet worden.
De slangpilaar past nu door het gat in de balg, zo op de mixer.
[img width=800 height=600]http://img821.imageshack.us/img821/4740/sdc11768y.jpg[/img]
De verdamper valt eigenlijk niet zo heel veel over te melden.
Behalve dan dat de OMVL R90E een extra aansluiting heeft om de plunjer op aan te sluiten.
Deze zie je op de foto links onder aan zitten (met het dunne rubberen slangetje).
[img width=800 height=600]http://img28.imageshack.us/img28/9048/sdc11767e.jpg[/img]
Verder heb ik een nieuwe gas start schakelaar gemonteerd van het merk AEB en het type 722.
De aansturing van gas en benzine afsluiters en pompen heb ik alle via relais laten lopen.
Zowel de tank als druk pomp ten behoeve van de benzine toevoer hebben beide een eigen relais.
Ook de gas afsluiters worden geschakeld via een relais.
[img width=800 height=600]http://img24.imageshack.us/img24/7383/sdc11766t.jpg[/img]
De auto is voor de APK geweest, en nog goedgekeurd ook (unicum voor een auto die van mij is).
Straks ga ik hem weer ophalen, en zullen de eerste kilometers op LPG uit de nieuwe installatie gereden gaan worden.
tot zover mijn verhaal.
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......