1 February 2006, 11:54
Mijn ervaring met taxatie is niet echt possistief.
Voor jaar na het avondtuur van Polen, heb ik onze auot laten taxeren.
Het bedrag dat er uit kwam was veel te laag. Na telefonisch contact, bleek (volgens hun) dat er zoveel 265 GLE americaanse uitvoeringen in Nederland rondreden, dat de waarde van onze auto niet hoog was. Lees hier, minder dan de aanschafwaarde, laat staan na het Poolse advontuur. Na een discussie te hebben gehad aan de telefoon en geprobeerd ze te overtuigen van alle extra's die de auto had (en die ze als standaard voor een volvo hadden aangenomen) en de goede staat van de auto, waren ze bereid om hun taxatie waarde met ?1000,- te verhogen.
Ik denk dat ze een paar fouten hebben gemaakt:
1: de taxateur was duidelijk geen volvo man.
2: ze hebben een 265 GLE voor een 245 aan gezien
3: ze wisten eigenlijk niet waarover ze spraken.
Laat komend jaar de auto opnieuw taxeren. Dit voor de all-risk oldtimer verzekering. De getaxeerde waarde van de auto is de waarde die je krijgt uitgekeerd bij een ongeluk, mits de verzekering het taxatie rapport accepteerd. (Kun je van te voren vragen)
Als de herstelwaarde na een ongeluk minder is dan de taxatie waarde wordt je auto hersteld.
Dat vind ik toch wel belangrijk.
Ben benieuwd Sander waarvoor jou auto starks voor getaxeerd wordt. Laat het mij (ons) weten eventueel in een PB
En Jan-Willem: als een beun mijn auto zeer hoog taxeerd en de verzekering accepteerd dit, wie heeft er dan voordeel bij?
Ik weet dat de premie die je betaald afhankelijk van de taxatie waarde, maar wat zijn die paar tientjes extra premie per jaar, als je auto na een onegluk "helemaal" hersteld wordt?
Voor jaar na het avondtuur van Polen, heb ik onze auot laten taxeren.
Het bedrag dat er uit kwam was veel te laag. Na telefonisch contact, bleek (volgens hun) dat er zoveel 265 GLE americaanse uitvoeringen in Nederland rondreden, dat de waarde van onze auto niet hoog was. Lees hier, minder dan de aanschafwaarde, laat staan na het Poolse advontuur. Na een discussie te hebben gehad aan de telefoon en geprobeerd ze te overtuigen van alle extra's die de auto had (en die ze als standaard voor een volvo hadden aangenomen) en de goede staat van de auto, waren ze bereid om hun taxatie waarde met ?1000,- te verhogen.
Ik denk dat ze een paar fouten hebben gemaakt:
1: de taxateur was duidelijk geen volvo man.
2: ze hebben een 265 GLE voor een 245 aan gezien
3: ze wisten eigenlijk niet waarover ze spraken.
Laat komend jaar de auto opnieuw taxeren. Dit voor de all-risk oldtimer verzekering. De getaxeerde waarde van de auto is de waarde die je krijgt uitgekeerd bij een ongeluk, mits de verzekering het taxatie rapport accepteerd. (Kun je van te voren vragen)
Als de herstelwaarde na een ongeluk minder is dan de taxatie waarde wordt je auto hersteld.
Dat vind ik toch wel belangrijk.
Ben benieuwd Sander waarvoor jou auto starks voor getaxeerd wordt. Laat het mij (ons) weten eventueel in een PB
En Jan-Willem: als een beun mijn auto zeer hoog taxeerd en de verzekering accepteerd dit, wie heeft er dan voordeel bij?
Ik weet dat de premie die je betaald afhankelijk van de taxatie waarde, maar wat zijn die paar tientjes extra premie per jaar, als je auto na een onegluk "helemaal" hersteld wordt?
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering

