29 May 2011, 22:45
In je topic-titel heb je het over rook uit je carterventilatie, terwijl je in de beschrijving dan weer rook in je inlaatbuis waarneemt.
Dat laatste zou kunnen duiden op een verbrandde inlaatklep.Die klep kan verbrand zijn doordat je niet goed ontlucht hebt.
Dat de cilinder de ingespoten test-olie wel wit verbrandt kan op zich wel, ook al is de klep verbrandt kan je nog wel net voldoende compressie opbouwen voor een (onvolledige) verbranding.
Aangezien het "maar" een crossauto is zou ik gewoon de ontluchting goed uitvoeren, koelvloeistof op peil houden en lekker doorcrossen.
Je hebt trouwens een heel leuk filmpje gemaakt, complimenten. ;D
Dat laatste zou kunnen duiden op een verbrandde inlaatklep.Die klep kan verbrand zijn doordat je niet goed ontlucht hebt.
Dat de cilinder de ingespoten test-olie wel wit verbrandt kan op zich wel, ook al is de klep verbrandt kan je nog wel net voldoende compressie opbouwen voor een (onvolledige) verbranding.
Aangezien het "maar" een crossauto is zou ik gewoon de ontluchting goed uitvoeren, koelvloeistof op peil houden en lekker doorcrossen.
Je hebt trouwens een heel leuk filmpje gemaakt, complimenten. ;D

