29 May 2011, 19:16
Leuke wagen heb je er van gemaakt.
Als de rook uit je carterventilatie met stoten eruit komt bij iedere verbranding heb je een compressie lek. Niets om je zorgen te maken. Maar ik weet niet wat je bedoelt met "aanzienlijke hoeveelheid". Het geeft wel aan dat je blok niet meer nieuw is, en waarschijnlijk een aantal tonnen achter de kiezen heeft. Maar ook met carterdruk kan een blok nog jaren mee.
Ik weet niet wat de dichtste inlaat is van de inlaatspuitstuk, maar als er olie in de verbrandingskamer komt zul je dat inderdaad in de uitlaat gassen terug zien, het moet immers ergens blijven. Daarbuiten kan een dieselmotor onder de juiste omstandigheden ook motorolie verbranden.
Als de rook uit je carterventilatie met stoten eruit komt bij iedere verbranding heb je een compressie lek. Niets om je zorgen te maken. Maar ik weet niet wat je bedoelt met "aanzienlijke hoeveelheid". Het geeft wel aan dat je blok niet meer nieuw is, en waarschijnlijk een aantal tonnen achter de kiezen heeft. Maar ook met carterdruk kan een blok nog jaren mee.
Ik weet niet wat de dichtste inlaat is van de inlaatspuitstuk, maar als er olie in de verbrandingskamer komt zul je dat inderdaad in de uitlaat gassen terug zien, het moet immers ergens blijven. Daarbuiten kan een dieselmotor onder de juiste omstandigheden ook motorolie verbranden.

