31 January 2006, 10:48
je kan een goedje krijgen voor diesels zodat ze worden gereinigd. Speciaal voor dit probleem.
kijk hier eens: http://www.katho.be/vhti/automechanica/dieseldi.htm
wat je ook kan doen is wat benzine toevoegen heb ik me laten vertellen. Dan verhoog je de verbrandingstemperatuur en heb je dus minder roetvorming. Dit kan alleen tijdelijk, dus even voor de meting alleen. Daarbij weet ik niet of dat schade kan veroorzaken. Dus let op en vraag t even na.
Of je draait de dieselpom terug voor de keuring en later weer opschroeven. Kan ook volgens mij werken.
PS: filip heeft een diesel die NIET rookt! Vraag hem maar eens wat hij gedaan heeft. :-)
kijk hier eens: http://www.katho.be/vhti/automechanica/dieseldi.htm
Citaat:Natuurlijk kan een te hoge roetuitstoot meer oorzaken hebben. Een vervuild luchtfilter is bijvoorbeeld funest voor de dieselmotor, maar ook een verlopen pompafstelling komt voor of een mechanisch defecte verstuiver. Toch leert de ervaring dat pompafstellingen niet zomaar verlopen en dat verstuivers zelden stuk gaan. Wel blijkt bijna elke dieselmotor last te hebben van inwendige vervuiling. Met speciale reinigingsmiddelen is deze roet- of koolaanslag op te lossen, die daarna met de uitlaatgassen mee uit de motor verdwijnt.
wat je ook kan doen is wat benzine toevoegen heb ik me laten vertellen. Dan verhoog je de verbrandingstemperatuur en heb je dus minder roetvorming. Dit kan alleen tijdelijk, dus even voor de meting alleen. Daarbij weet ik niet of dat schade kan veroorzaken. Dus let op en vraag t even na.
Of je draait de dieselpom terug voor de keuring en later weer opschroeven. Kan ook volgens mij werken.
PS: filip heeft een diesel die NIET rookt! Vraag hem maar eens wat hij gedaan heeft. :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"