30 January 2006, 18:46
Hallo Joost.
Je hebt een carburateur uitvoering dus.
1 op 7, daar zou ik voor tekenen. Dat haal ik bij lange niet. Misschien veel korte ritjes in de stad?. Ik kom uit op 1 : 5,5-6.
CO gehalte op gas was bij mijn apk (1 week geleden: 0,225. Was erg laag volgende de garagehouder.
Voor benzine is dit tussen 1 tot 3 % voor de volvo's van 1978 en jonger.
Voor benzine is dit tussen 1 tot 4 % voor de volvo's van 1977 en ouder.
adjusting valve Co moet 2% zijn (stationair)
Kleppen voor gas:
Inlaat: 0.15
Uitlaat: 0.35
Voor een koude motor.
Voor warm moet je er 0.05 bij optellen.
Onsteking is electronisch en hoef je waarschinlijk niets aan te veranderen.
De waarden zijn:
Voor een carburateur:
700tot800 rpm 10graden BTDC
2500 rpm 22 tot 26 graden BTDC
at youre service
Succes met stellen
Inlaat:
Je hebt een carburateur uitvoering dus.
1 op 7, daar zou ik voor tekenen. Dat haal ik bij lange niet. Misschien veel korte ritjes in de stad?. Ik kom uit op 1 : 5,5-6.
CO gehalte op gas was bij mijn apk (1 week geleden: 0,225. Was erg laag volgende de garagehouder.
Voor benzine is dit tussen 1 tot 3 % voor de volvo's van 1978 en jonger.
Voor benzine is dit tussen 1 tot 4 % voor de volvo's van 1977 en ouder.
adjusting valve Co moet 2% zijn (stationair)
Kleppen voor gas:
Inlaat: 0.15
Uitlaat: 0.35
Voor een koude motor.
Voor warm moet je er 0.05 bij optellen.
Onsteking is electronisch en hoef je waarschinlijk niets aan te veranderen.
De waarden zijn:
Voor een carburateur:
700tot800 rpm 10graden BTDC
2500 rpm 22 tot 26 graden BTDC
at youre service
Succes met stellen
Inlaat:
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering

