10 May 2011, 16:29
De oliedruk heeft geen invloed op het toerental, andersom wel iets. Oliedruk varieert bij de B20 (alleszins vergelijkbare motor en oliepomp) tussen 2,5 en 6 bar, de druk wordt begrensd door een overdrukventiel in de pomp.
Heb je ook de gasklep en hele bediening al nagelopen? Afstelling gasklep: Stat schroef indraaien en weer 4 draaien uitdraaien, gasklep mbv ombuigen van de 'stoplip' tot 1100-1200 rpm, stat schroef weer indraaien tot 900 rpm.
Gasstangetje moet losjes aanliggen tegen gasklep (0,5 mm speling), gasrol tegen de stop, kabel strak, alles met gaspedaal los.
En de kickdownkabel moet volgas (pedaal tot de vloer) 50.4 tot 52.6 mm van buitenkabel tot stop (die op de kabel geknepen is) ruimte hebben.
ATF koeling loopt door een ijzeren buis naar de radiateur en weer terug. ATF wordt uiteraard loeiheet maar daar is het voor gemaakt.
Heb je ook de gasklep en hele bediening al nagelopen? Afstelling gasklep: Stat schroef indraaien en weer 4 draaien uitdraaien, gasklep mbv ombuigen van de 'stoplip' tot 1100-1200 rpm, stat schroef weer indraaien tot 900 rpm.
Gasstangetje moet losjes aanliggen tegen gasklep (0,5 mm speling), gasrol tegen de stop, kabel strak, alles met gaspedaal los.
En de kickdownkabel moet volgas (pedaal tot de vloer) 50.4 tot 52.6 mm van buitenkabel tot stop (die op de kabel geknepen is) ruimte hebben.
ATF koeling loopt door een ijzeren buis naar de radiateur en weer terug. ATF wordt uiteraard loeiheet maar daar is het voor gemaakt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969