7 May 2011, 17:25
Vervolg. Na vervangen inlaatpakking (lek bij koelkanaal) gestart op benzine en slecht lopen. Na een tijdje pielen en wat testritjes loopt ie goed, ook stationair (water eruit gereden?). Geen dikke slangen en temp ok. Lpg ook ok. Job well done.
Volgende dag slecht lopen, stotteren. Eenmaal op temp. loopt ie goed maar na een tijdje toch weer stotteren, steeds vaker en koud is waardeloos. Zowel op lpg als benzien. Stationair loopt ie prachtig (voor een b21).
Kop eraf en ... koppaking ok! Nergens een lek te vinden. Cil. 4 roestbruin met veel aanslag. Cil 1 wit met misschien een ieniemienie scheurtje op de uitlaatklep. Cil 2&3 geen krassen.
Lekke klep? Lekke kop? Ontsteking? Valse lucht of toch de omvl verdamper (2,5 jr oud ca. 20.000 km)?
Wat is wijsheid? Kop laten afpersen?
ideeen welkom.
Volgende dag slecht lopen, stotteren. Eenmaal op temp. loopt ie goed maar na een tijdje toch weer stotteren, steeds vaker en koud is waardeloos. Zowel op lpg als benzien. Stationair loopt ie prachtig (voor een b21).
Kop eraf en ... koppaking ok! Nergens een lek te vinden. Cil. 4 roestbruin met veel aanslag. Cil 1 wit met misschien een ieniemienie scheurtje op de uitlaatklep. Cil 2&3 geen krassen.
Lekke klep? Lekke kop? Ontsteking? Valse lucht of toch de omvl verdamper (2,5 jr oud ca. 20.000 km)?
Wat is wijsheid? Kop laten afpersen?
ideeen welkom.
ex Amazon P220 67 b20a lpg
ex 244DL 77 b21a lpg (gevalletje Weekers)
144 73 b20a lpg
ex 244DL 77 b21a lpg (gevalletje Weekers)
144 73 b20a lpg