30 January 2006, 10:53
Ben de laatste tijd even hiermee bezich geweest en heb het probleempje gevonden.
De luchthulpregelaar eruit gehaald (op advies van Carlo ), schoon gespoeld met w40. Tijdje geschud ed. Alles eruit laten lopen, vervolgens gekeken of de doorgang openstond. De grote van de doorgang kun je afstellen met een kleinboutje.
Heb gecontroleerd of de luchthulpregelaar sluit na een tijdje, als je er 12 volt opzet. Vond dat hij wel erg snel dicht ging. Heb de opening vervolgens wat ruimer gezet en weer alles gecontroleerd. Nu deed hij er veel langer over om dicht te gaan.
Alles weer gemonteerd en het werkte prima. Motor komt nu meteen op toeren (1500) na het starten en blijft dit ook een tijdje, daarna is het motorblok warm en zakt alles naar de juiste toeren.
Volgens Carlo komt het wel eens vaker voor dat de hulpdrukregelaarschijfje vast gaat zitten. Even los halen en schoonmaken is de oplossing.
De hulpdrukregelaar is de choke van het injectie systeem, als deze niet goed functioneerd heb je dus problemen met de koude start.
Simpel achteraf.
De luchthulpregelaar eruit gehaald (op advies van Carlo ), schoon gespoeld met w40. Tijdje geschud ed. Alles eruit laten lopen, vervolgens gekeken of de doorgang openstond. De grote van de doorgang kun je afstellen met een kleinboutje.
Heb gecontroleerd of de luchthulpregelaar sluit na een tijdje, als je er 12 volt opzet. Vond dat hij wel erg snel dicht ging. Heb de opening vervolgens wat ruimer gezet en weer alles gecontroleerd. Nu deed hij er veel langer over om dicht te gaan.
Alles weer gemonteerd en het werkte prima. Motor komt nu meteen op toeren (1500) na het starten en blijft dit ook een tijdje, daarna is het motorblok warm en zakt alles naar de juiste toeren.
Volgens Carlo komt het wel eens vaker voor dat de hulpdrukregelaarschijfje vast gaat zitten. Even los halen en schoonmaken is de oplossing.
De hulpdrukregelaar is de choke van het injectie systeem, als deze niet goed functioneerd heb je dus problemen met de koude start.
Simpel achteraf.
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering

