1 May 2011, 21:55
Bij een goed warm gedraaide motor schommelt de oliedrukmeter tussen de 3 en 4 in de stand D (en R) van mijn BW55 automaat.
Dit doet hij niet in de standen N en P.
Met schommelen bedoel ik echt schommelen, dus de wijzer valt weg naar 3 bar komt weer op naar 3,5/4 en zakt weer.
De motor dreigt soms af te slaan.
Kan dit te maken hebben met de koppelomvormer van mijn BW55 en misschien met mijn andere probleem van het wegzakken van de toeren in de standen D en R?
Zie mijn topic over flushen....zou dit de oplossing kunnen zijn?
Bak heeft slechts 95000 gedraaid maar in dejaren 90 wel lang stilgestaan.
Aan de peilstok lijkt de olie als nieuw, maar zeht dit iets over de olie in de koppelomvormer?
Dit doet hij niet in de standen N en P.
Met schommelen bedoel ik echt schommelen, dus de wijzer valt weg naar 3 bar komt weer op naar 3,5/4 en zakt weer.
De motor dreigt soms af te slaan.
Kan dit te maken hebben met de koppelomvormer van mijn BW55 en misschien met mijn andere probleem van het wegzakken van de toeren in de standen D en R?
Zie mijn topic over flushen....zou dit de oplossing kunnen zijn?
Bak heeft slechts 95000 gedraaid maar in dejaren 90 wel lang stilgestaan.
Aan de peilstok lijkt de olie als nieuw, maar zeht dit iets over de olie in de koppelomvormer?
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998