1 May 2011, 00:30
Vlakken op een glasplaat lijkt me niet te doen.
Die glasplaat is niet vlak genoeg en buigt door of breekt.
Het is geen cilinderkopje van een brommer natuurlijk.
En helemaal glad mag het oppervlak ook niet zijn dacht ik anders heeft de pakking
geen grip op het materiaal.
Voor die paar tientjes gewoon wegbrengen en af laten persen ook.
Je kopbouten zijn als het goed is al rekbouten en zou je moeten opmeten of je nog een keer
kunt gebruiken.
Als de rek er uit is dan moet je nieuwe kopbouten halen ook.
Verder heel goed alle opervlakken schoon maken.
Daarna de draadgaten waar de kopbouten in gaan schoon maken en zorgen dat er geen koel vloeistof of olie meer
onder in het gat zit.
Anders kan je de bouten niet goed aan trekken omdat de vloeistof onder je kopbout samenperst en de bout tegen houd.
Met de hand in elk gat even een bout draaien om te controleren of ze er allemaal makkelijk en helemaal in gaan.
Al met al is het best een leuke klus om zelf te doen.
Die glasplaat is niet vlak genoeg en buigt door of breekt.
Het is geen cilinderkopje van een brommer natuurlijk.
En helemaal glad mag het oppervlak ook niet zijn dacht ik anders heeft de pakking
geen grip op het materiaal.
Voor die paar tientjes gewoon wegbrengen en af laten persen ook.
Je kopbouten zijn als het goed is al rekbouten en zou je moeten opmeten of je nog een keer
kunt gebruiken.
Als de rek er uit is dan moet je nieuwe kopbouten halen ook.
Verder heel goed alle opervlakken schoon maken.
Daarna de draadgaten waar de kopbouten in gaan schoon maken en zorgen dat er geen koel vloeistof of olie meer
onder in het gat zit.
Anders kan je de bouten niet goed aan trekken omdat de vloeistof onder je kopbout samenperst en de bout tegen houd.
Met de hand in elk gat even een bout draaien om te controleren of ze er allemaal makkelijk en helemaal in gaan.
Al met al is het best een leuke klus om zelf te doen.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970