1 May 2011, 09:11
Ik denk dat je beter kan zeggen dat de koppelomvormer bij het type motor en bak moet passen ipv alleen de bak.
Zeker weten doe ik het niet maar ik denk dat de automaat van de diesel een andere koppel omvormer heeft dan die
van de benzine uitvoering.
En dan zit er missschien ook nog verschil tussen de turbo en nog turbo's.
Het verschil zit in de zogenaamde stall speed van de koppel omvormer.
Dat is het toerental waarbij de koppelomvormer aangrijpt ( de verbinding maakt tussen motor en bak).
Met een koppelomvormer met een hogere stall speed draait de motor dus wat meer toeren bij wegrijden.
En das weer leuk voor stoplicht sprintjes bijvoorbeeld.
Of de koppelomvormers van onze bakstenen verschillend zijn van stall speed weet ik niet maar ik zou het wel graag willen weten.
Iemand die het weet?
Zeker weten doe ik het niet maar ik denk dat de automaat van de diesel een andere koppel omvormer heeft dan die
van de benzine uitvoering.
En dan zit er missschien ook nog verschil tussen de turbo en nog turbo's.
Het verschil zit in de zogenaamde stall speed van de koppel omvormer.
Dat is het toerental waarbij de koppelomvormer aangrijpt ( de verbinding maakt tussen motor en bak).
Met een koppelomvormer met een hogere stall speed draait de motor dus wat meer toeren bij wegrijden.
En das weer leuk voor stoplicht sprintjes bijvoorbeeld.
Of de koppelomvormers van onze bakstenen verschillend zijn van stall speed weet ik niet maar ik zou het wel graag willen weten.
Iemand die het weet?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970

