28 April 2011, 23:28
Jambon
Wil je het vliegwiel wel op 350 Nm vast zetten? Is veel, maar zo wordt het voorgeschreven. De drukgroep moet kruislings vastgezet worden, op 25Nm. Koppeling moet eigenlijk voor het nette wel gecentreerd worden dmv een losse prise as!
Verder de koelplaatjes tussen de cilinders niet vergeten, deze zijn van groot belang betreffende de levensduur van het blok (valt en staat met goede koeling). Daarom ook bij een luchtgekoeld VW blok ALLE motorbeplating monteren, anders kan er een verkeerde stroming in de lucht komen waardoor bijvoorbeeld cilinder 3 te weinig gekoelde lucht krijgt.
Even wat belangrijke dingen, zie het niet als een aanval
Wil je het vliegwiel wel op 350 Nm vast zetten? Is veel, maar zo wordt het voorgeschreven. De drukgroep moet kruislings vastgezet worden, op 25Nm. Koppeling moet eigenlijk voor het nette wel gecentreerd worden dmv een losse prise as!
Verder de koelplaatjes tussen de cilinders niet vergeten, deze zijn van groot belang betreffende de levensduur van het blok (valt en staat met goede koeling). Daarom ook bij een luchtgekoeld VW blok ALLE motorbeplating monteren, anders kan er een verkeerde stroming in de lucht komen waardoor bijvoorbeeld cilinder 3 te weinig gekoelde lucht krijgt.
Even wat belangrijke dingen, zie het niet als een aanval

