3 January 2016, 18:34
..lebörf lebörf.. soms moet je even terug om iets simpels op te lossen.. Van de M46 bak heb ik uiteraard ook de schakelaars op het deksel getest om later niet te hoeven worstelen in de auto als ert 1tje het niet meer doet.. en uiteraard, als de boel eenmaal zit houd er 1tje mee op.. althans, zo leek het.. Maar goed, kom er eerst maar ens bij..
..ok, er uit moets ie iig toch, andere erin gedraaid, en toen kwam ik er met doormeten achter dat ook deze ook niet bepaald van de meewerkende is.. beetje rommelen aan de pook (de speling eigenlijk..) geeft aan dat de schakelaar niet continu ver genoeg ingedrukt blijft, en hij moet best wel ver worden ingedrukt door de schakelstang in de bak.. Dit zou kunnen duiden op 'uitgelopen' bussen waarin de betreffende schakelstang schuift.. Maar daar heb ik nu niets aan, die bak komt er pas weer uit als het moet.. Dus heb ik van het schakelaarhuis wat afgeslepen, mm of zo.. zodoende komt de stift van de schakelaar net ff verder de bak in, en is het teveel aan ruimte opgelost.. Vervolgens levert rommelen aan de pook geen ontkoppeling meer op, dus missie geslaagd, alleen nog een stukje blik op de tunnel maken of een plaatje bitumen er op.. wel handig zo'n inspectie luikje..
..fröbel fröbel..
de juiste temp zender voor het koelwater gemonteerd, de ralleymeter had het nogal warm.. daar is een verloopje voor nodig, en blijkt dat het gat lager in de kop kleiner is dan de oudere koppen.. dus het verloop maar afgezaagd..
..ok, er uit moets ie iig toch, andere erin gedraaid, en toen kwam ik er met doormeten achter dat ook deze ook niet bepaald van de meewerkende is.. beetje rommelen aan de pook (de speling eigenlijk..) geeft aan dat de schakelaar niet continu ver genoeg ingedrukt blijft, en hij moet best wel ver worden ingedrukt door de schakelstang in de bak.. Dit zou kunnen duiden op 'uitgelopen' bussen waarin de betreffende schakelstang schuift.. Maar daar heb ik nu niets aan, die bak komt er pas weer uit als het moet.. Dus heb ik van het schakelaarhuis wat afgeslepen, mm of zo.. zodoende komt de stift van de schakelaar net ff verder de bak in, en is het teveel aan ruimte opgelost.. Vervolgens levert rommelen aan de pook geen ontkoppeling meer op, dus missie geslaagd, alleen nog een stukje blik op de tunnel maken of een plaatje bitumen er op.. wel handig zo'n inspectie luikje..
..fröbel fröbel..
de juiste temp zender voor het koelwater gemonteerd, de ralleymeter had het nogal warm.. daar is een verloopje voor nodig, en blijkt dat het gat lager in de kop kleiner is dan de oudere koppen.. dus het verloop maar afgezaagd..