29 January 2013, 09:48
Heel vreemd. Het gekke is dat ik de motor in stationair kan laten gillen tot de kleppen bijna om mijn oren vliegen en toch als ik dan abrubt van het gas af ga dan hoor ik he-le-maal niets fluiten. Als ergens een vacuümlek zit dan zou je dat ook dan moeten horen.
Ook als ik van de snelweg af ga en op een binnenweggetje accelereer tot 65mph dan hoor ik niets. Je hoort het alleen na ±3 minuten harder dan 60mph rijden. Zodra je terugzakt onder de 20mph is het weg en komt niet terug tot je weer geruime tijd harder rijdt. Als de fluit toch op wat lagere snelheden blijft hangen verdwijnt het permanent als je een korte stoot gas geeft. Daarom verdenk ik de aandrijflijn. Het lager op de aandrijfas is in perfecte staat. Dat heb ik laatst geïnspecteerd en het rubber van vervangen. Ik zal er eens wat van mijn Australische wonderolie op druppelen maar ik verwacht niet dat daar de oorzaak ligt.
Een andere verdachte is de verdeler. Er zat een slijtspoor van de rotor in de verdelerkap. Ik heb dit spoor met een dremeltje weg geslepen en iets dieper gemaakt maar de fluit blijft. Ik vet de verdeler altijd goed in maar het kan zijn dat het asje desondanks door slijtage gaat fluiten.
Ook als ik van de snelweg af ga en op een binnenweggetje accelereer tot 65mph dan hoor ik niets. Je hoort het alleen na ±3 minuten harder dan 60mph rijden. Zodra je terugzakt onder de 20mph is het weg en komt niet terug tot je weer geruime tijd harder rijdt. Als de fluit toch op wat lagere snelheden blijft hangen verdwijnt het permanent als je een korte stoot gas geeft. Daarom verdenk ik de aandrijflijn. Het lager op de aandrijfas is in perfecte staat. Dat heb ik laatst geïnspecteerd en het rubber van vervangen. Ik zal er eens wat van mijn Australische wonderolie op druppelen maar ik verwacht niet dat daar de oorzaak ligt.
Een andere verdachte is de verdeler. Er zat een slijtspoor van de rotor in de verdelerkap. Ik heb dit spoor met een dremeltje weg geslepen en iets dieper gemaakt maar de fluit blijft. Ik vet de verdeler altijd goed in maar het kan zijn dat het asje desondanks door slijtage gaat fluiten.

