Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dop remvloeistofreservoir tbv easybleed
Het hart van de EezyBleed is een fles die je vult met remvloeistof. Deze zet je onder druk (ik gebruik mijn reservewiel. Voorband af laten lopen tot 1,2 bar en er daarna mee naar de benzinepomp om het ding weer te vullen vind ik niet zo'n sterk idee) Aan die fles zit een slang welke tot op de bodem van de fles komt en de andere kant van die slang heeft de gevraagde dop. Als je op de fles druk zet, duw je dus geen lucht maar remvloeistof in het reservoir. Je remreservoir wordt dus altijd gevuld vanuit de fles van de EezyBleed. (totdat die ook leeg is....)
Het mooie van dit systeem is dat je de zaak onder druk zet en er verder niets meer mee hoeft te doen. Zodra je een ontluchtnippel open draait op een remklauw, loopt de vloeistof vanzelf door. De plantenspuit heeft ook een ventiel welke je in moet drukken om de druk op je remsysteem te krijgen. Je hebt dus alsnog meer handen nodig om het ontluchten voor elkaar te krijgen. Dan kun je net zo goed de buurman vragen om op je pedaal te trappen.
Even zoeken en je koop een EezyBleed onder de €30,- (incl. thuis afleveren?). Daar kon ik echt niet voor gaan "klooien".
`88 245, B230K, M47
Antwoord

Berichten in dit topic
dop remvloeistofreservoir tbv easybleed - door jero - 10 April 2011, 10:07
dop remvloeistofreservoir tbv easybleed - door Rob - 10 April 2011, 13:25
dop remvloeistofreservoir tbv easybleed - door Jambon - 10 April 2011, 14:21
dop remvloeistofreservoir tbv easybleed - door Jambon - 10 April 2011, 14:23
dop remvloeistofreservoir tbv easybleed - door Martin245 - 10 April 2011, 23:00
dop remvloeistofreservoir tbv easybleed - door jero - 11 April 2011, 22:00
dop remvloeistofreservoir tbv easybleed - door jero - 7 July 2011, 13:01

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)