26 January 2006, 09:51
Interessante discussie; voor een leek als mij soms niet te volgen
Mag ik nog een paar lekenvragen stellen (die misschien voor andere medeleken ook interessant zijn) ?
- Is LPI mogelijk in combinatie met k-jetronic of kan het alleen bij modernere inspuitsystemen met motormanagement, electronica, computers e.d. (zoals op de 240 's van de laatste jaren zat)
- Zo ja, zou het zowel op de B21E/B23E (vierpitters) als de B27E/B28E (zespitters) passen ?
- Is de inbouw van LPI een goed alternatief voor LPG ? Ik begrijp dat het duurder is, maar ook veel minder kans op ernstige backfires. Dat zou voor mij een overweging zijn. Ik heb wel wat over voor een betrouwbaar systeem (kan me indenken dat dat voor de hobbyisten onder ons anders ligt).
- Is LPI zuiniger dan LPG ?
- Wat zou het kosten (uitgaand van inbouw in een benzine-auto).
Ben benieuwd naar antwoorden, ervaringen, advies e.d.
Mag ik nog een paar lekenvragen stellen (die misschien voor andere medeleken ook interessant zijn) ?
- Is LPI mogelijk in combinatie met k-jetronic of kan het alleen bij modernere inspuitsystemen met motormanagement, electronica, computers e.d. (zoals op de 240 's van de laatste jaren zat)
- Zo ja, zou het zowel op de B21E/B23E (vierpitters) als de B27E/B28E (zespitters) passen ?
- Is de inbouw van LPI een goed alternatief voor LPG ? Ik begrijp dat het duurder is, maar ook veel minder kans op ernstige backfires. Dat zou voor mij een overweging zijn. Ik heb wel wat over voor een betrouwbaar systeem (kan me indenken dat dat voor de hobbyisten onder ons anders ligt).
- Is LPI zuiniger dan LPG ?
- Wat zou het kosten (uitgaand van inbouw in een benzine-auto).
Ben benieuwd naar antwoorden, ervaringen, advies e.d.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)

