5 April 2011, 18:32
Draadje in de contactdoos los is bijna altijd sluiting, zijn er meestal dus ook zekeringen stuk.
Wat ook een bron van ellende is (zouden verboden moeten worden miz ) die blauwe kabel-aftak-verbinders, vampierklemmen, scotch-blokjes..
Die vind je vaak ter hoogte van het linker en rechter achterlicht onder beide luikjes daar, klemmetjes in kwestie zijn "luie mensen dingen"
en in negen van de tien gevallen met een jaar of twee / drie in staat om al totaal geen of zeer slecht contact te maken.
Oorzaak ligt deels aan de twee verschllende metalen die je op elkaar klemt met contactcorrosie en overgangsweerstand tot gevolg.
Puur praktisch gezien zouden kroonstenen het nog langer uithouden daar ..
T netste en meest zekere is de knipschaar erin, boel netjes aan elkaar solderen en met een krimpkousje afkrimpen, al dan niet met wat contactvet erachter
Wat ook een bron van ellende is (zouden verboden moeten worden miz ) die blauwe kabel-aftak-verbinders, vampierklemmen, scotch-blokjes..
Die vind je vaak ter hoogte van het linker en rechter achterlicht onder beide luikjes daar, klemmetjes in kwestie zijn "luie mensen dingen"
en in negen van de tien gevallen met een jaar of twee / drie in staat om al totaal geen of zeer slecht contact te maken.
Oorzaak ligt deels aan de twee verschllende metalen die je op elkaar klemt met contactcorrosie en overgangsweerstand tot gevolg.
Puur praktisch gezien zouden kroonstenen het nog langer uithouden daar ..

T netste en meest zekere is de knipschaar erin, boel netjes aan elkaar solderen en met een krimpkousje afkrimpen, al dan niet met wat contactvet erachter
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K

