25 January 2006, 18:46
Het zou toch, in mijn ogen, niet uit mogen maken of je LPG 'in de juiste slag' dan wel continu inspuit.
De grote grap van een backfire is toch dat er een brandbaar mengsel in je inlaatspruitstuk zit, die bij ontsteken teruguit slaat en zodoende het zwakste punt in je lucht-traject molt.
Ben wel benieuwd naar het prijsverschil. Wellicht heb ik nog een bruikbare kop (of 2 in PRV-gevallen) voor een testsituatie 'over'.
Mijn enige twijfel zou dan zijn of je bij het boren van de extra injector-gaten niet ergens een olie- of koelwater kanaal opent, met allerlei andere negatieve gevolgen.
Maar het principe spreekt me wel aan: injectie in de cylinder ipv LPG toevoegen voor het spruitstuk.
Gr,
Roelandt
De grote grap van een backfire is toch dat er een brandbaar mengsel in je inlaatspruitstuk zit, die bij ontsteken teruguit slaat en zodoende het zwakste punt in je lucht-traject molt.
Ben wel benieuwd naar het prijsverschil. Wellicht heb ik nog een bruikbare kop (of 2 in PRV-gevallen) voor een testsituatie 'over'.
Mijn enige twijfel zou dan zijn of je bij het boren van de extra injector-gaten niet ergens een olie- of koelwater kanaal opent, met allerlei andere negatieve gevolgen.
Maar het principe spreekt me wel aan: injectie in de cylinder ipv LPG toevoegen voor het spruitstuk.
Gr,
Roelandt

