25 January 2006, 17:33
In een ander topic heb ik een reactie geplaatst over LPI.
Ik weet niet of dit een G3 installatie is. Echter het is een ingespoten vloeibare lpg, welke via een computer gestuurd wordt. Volgens mij past de injectoren van een LPI wel op een V6, er is (nog) net genoeg ruimte hiervoor. De LPG tank is duurder doordat er een pomp is zit. Ook de leiding naar voren is duurder omdat dit een hoge drukleiding is.
Ik heb deze installatie gezien, deze waren ze aan het inbouwen in een citro?n cx, welke ook injectie had (een oldtimer).
Voordelen hiervan zijn dat het vermogen en verbruik hetzelfde blijven als die van benzine. Dat het niet goedkoper is dan een 'gewone' lpg installatie, lijkt me wel duidelijk.
Trouwens een V6 heeft al geharde kleppen ivm alublok en kan zonder 'veel' problemen op gas gezet worden.
Tijdens het klepstellen zorgen dat je de maximale klepspeling aanhoud.
Een ander voordeel van LPI is dat je geen kans meer hebt op backfire, er zit geen gas in het inlaatspruitstuk, gas wordt net als benzine pas ingespoten als de inlaatklep van de cylinder opengaat.
Mocht je toch een 'gewone'LPG installatie nemen:
Funsdaf heeft een goede manier gevonden om te zorgen dat je backfire niet iedere keer je luchtwegerplaatje krom gaat. Samen met een backfireklep in je luchtfilter kan je auto beter tegen een eventuele backfire.
Ik weet niet of dit een G3 installatie is. Echter het is een ingespoten vloeibare lpg, welke via een computer gestuurd wordt. Volgens mij past de injectoren van een LPI wel op een V6, er is (nog) net genoeg ruimte hiervoor. De LPG tank is duurder doordat er een pomp is zit. Ook de leiding naar voren is duurder omdat dit een hoge drukleiding is.
Ik heb deze installatie gezien, deze waren ze aan het inbouwen in een citro?n cx, welke ook injectie had (een oldtimer).
Voordelen hiervan zijn dat het vermogen en verbruik hetzelfde blijven als die van benzine. Dat het niet goedkoper is dan een 'gewone' lpg installatie, lijkt me wel duidelijk.
Trouwens een V6 heeft al geharde kleppen ivm alublok en kan zonder 'veel' problemen op gas gezet worden.
Tijdens het klepstellen zorgen dat je de maximale klepspeling aanhoud.
Een ander voordeel van LPI is dat je geen kans meer hebt op backfire, er zit geen gas in het inlaatspruitstuk, gas wordt net als benzine pas ingespoten als de inlaatklep van de cylinder opengaat.
Mocht je toch een 'gewone'LPG installatie nemen:
Funsdaf heeft een goede manier gevonden om te zorgen dat je backfire niet iedere keer je luchtwegerplaatje krom gaat. Samen met een backfireklep in je luchtfilter kan je auto beter tegen een eventuele backfire.
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering

