1 April 2011, 22:41
Even een crosspostje van me dat ik al eerder op dit forum had neergezet. Clubtaxaties zijn inderdaad goedkoop, maar worden vaak in twijfel getrokken door verzekeraars. Er zijn zelfs gevallen bekend dat men de waarde die eruit komt in twijfel trekt. Daarom is het belangrijk om de auto door een gerechtelijk beëdigd taxateur te laten taxeren.
Clubtaxaties vallen vaak wel hoger uit, omdat die zo'n achterhaald puntensysteem hebben en kijken naar de originaliteit. Belangrijkste is de type/soort auto en hanteren ze zelfs maximale bedragen voor bijvoorbeeld een DL of GL. Maar dat werkt niet: een brakke GL met stuurbekrachtiging maar met redelijke rubbers (dat zijn belangrijke punten voor een clubtaxatie :-\ ) kan daardoor hoger uitvallen qua taxatiebedrag dan bijvoorbeeld een schittende DL die in topstaat is maar geen opties heeft (geen stuurbekrachtiging bijvoorbeeld). Beetje een omgekeerde wereld dus. Vandaar dat verzekeraars clubtaxaties ook veel vaker in twijfel trekken omdat er vaak absurde bedragen uit komen voor op het oog krokante gebakjes die wel origineel zijn. :
Het beste is om een gerechtelijk beëdigd taxateur te zoeken, want die taxaties gaan eigenlijk altijd wel goed en worden door alle verzekeraars geaccepteerd. Als je een goede autotaxateur zoekt dan is Peter Struijk een aanrader (en http://www.autoconoom.nl is zijn website). Hij heeft veel ervaring met Volvo en is een van de bekendste voor verzekeraars waar het taxatiebedrag zonder morren wordt overgenomen (zo was mijn verzekeraar zeer te spreken over hem toen ik vertelde over het taxatierapport welke nog opgestuurd moest worden op dat moment). Een clubtaxatie is aanzienlijk goedkoper, maar met iemand zoals autoconoom.nl weet je zeker dat het goed zit.
Beter iets meer uitgeven aan een taxatie die zeker klopt, dan een goedkope taxatie waarvan de verzekeraar moeilijk over gaat doen in geval van schade.
Clubtaxaties vallen vaak wel hoger uit, omdat die zo'n achterhaald puntensysteem hebben en kijken naar de originaliteit. Belangrijkste is de type/soort auto en hanteren ze zelfs maximale bedragen voor bijvoorbeeld een DL of GL. Maar dat werkt niet: een brakke GL met stuurbekrachtiging maar met redelijke rubbers (dat zijn belangrijke punten voor een clubtaxatie :-\ ) kan daardoor hoger uitvallen qua taxatiebedrag dan bijvoorbeeld een schittende DL die in topstaat is maar geen opties heeft (geen stuurbekrachtiging bijvoorbeeld). Beetje een omgekeerde wereld dus. Vandaar dat verzekeraars clubtaxaties ook veel vaker in twijfel trekken omdat er vaak absurde bedragen uit komen voor op het oog krokante gebakjes die wel origineel zijn. :

Het beste is om een gerechtelijk beëdigd taxateur te zoeken, want die taxaties gaan eigenlijk altijd wel goed en worden door alle verzekeraars geaccepteerd. Als je een goede autotaxateur zoekt dan is Peter Struijk een aanrader (en http://www.autoconoom.nl is zijn website). Hij heeft veel ervaring met Volvo en is een van de bekendste voor verzekeraars waar het taxatiebedrag zonder morren wordt overgenomen (zo was mijn verzekeraar zeer te spreken over hem toen ik vertelde over het taxatierapport welke nog opgestuurd moest worden op dat moment). Een clubtaxatie is aanzienlijk goedkoper, maar met iemand zoals autoconoom.nl weet je zeker dat het goed zit.
Beter iets meer uitgeven aan een taxatie die zeker klopt, dan een goedkope taxatie waarvan de verzekeraar moeilijk over gaat doen in geval van schade.