Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slippen en schudden in 3e en 4e (M46)
Aanvankelijk dacht ik dat mijn koppeling aan zijn eind was. Inmiddels is deze vervangen. Nu blijkt er toch iets anders aan de hand te zijn. (Hoewel het nog nog niet merken was,was het druklager wel in tweeen en het lager rammelde nogal, dus was niet voor niets).

Wat ik kende van mijn versnellingsbak is dat als deze niet de tijd was gegeven om in de overdrive te gaan deze flink begon te schudden.

Ditzelfde schudden komt nu soms ook voor als ik de overdrive uitschakel en 'terug' naar de 4e ga. Samen met het volgende: Als de auto warm is en ik rij in de derde of vierde versnelling en laat het gas los dan zakt het toerental onmiddelijk 3 a 400 toeren, zonder dat de snelheid van de auto daarin volgt. Hij lijkt zicht te gedragen alsof de koppeling slipt. Dit doet zich niet voor als de overdrive is ingeschakeld.

In de eerste en tweede versnelling gebeurt er niets bijzonders.

Ben er eigenlijk bang voor dat mijn versnellingsbak aan zijn einde is en ben benieuwd of er iemand is die een hoopgevender suggestie heeft (of een m46 met telleraansluiting, evt met kapotte solenoide...).

244 DL '76
Antwoord

Berichten in dit topic
Slippen en schudden in 3e en 4e (M46) - door shineslikesun - 12 March 2011, 21:06
Slippen en schudden in 3e en 4e (M46) - door Marc1970 - 12 March 2011, 21:48
Slippen en schudden in 3e en 4e (M46) - door Marc1970 - 13 March 2011, 20:48
Slippen en schudden in 3e en 4e (M46) - door pepijnwk - 13 March 2011, 22:04

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)