23 January 2006, 19:40
geestschrijver schreef:Ik zie trouwens dat er bij jou van die plakloodjes op zitten. Zaten er bij mij ook op, maar ik heb ze er allemaal afgehaald. Is dat nou echt nodig? Ik bedoel: kan dat niet alleen aan de binnenkant van de velg? Want erg mooi staat het niet.
Het is jammer genoeg wel aan beide kanten nodig (tenzij je brede velgen hebt waardoor het lood wat 'normaal' aan de buitenkant zit, aan de 'achterkant' gezet kan worden), omdat op deze manier een eventuele onbalans zo opgeheven wordt. Je kan ook mazzel hebben dat de onbalans aan de buitenkant 0 is, zodat er geen lood op hoeft. Ik heb mijn wielen zelf gebalanceerd, want ik had wat wat onbalans (trillingen in t stuur) bij bepaalde snelheden wat meestal duid op onbalans in de wielen. Kheb alleen een klein foutje gemaakt bij dit wiel, want ik heb per ongeluk het oude lood aan de buitenkant er ook op laten zitten. Niet erg, maar t staat alleen een beetje slordig.
En het ligt er maar net aan bij wat voor bedrijf je ze laat balanceren. De loodjes welke er op geslagen worden zijn officieel wel voor licht metalen velgen en je hebt dan het plaklood. Het ligt denk iik ook aan de monteur die het werk doet. Als het een beetje een net iemand is zal ie niet zo snel met een hamer 40g lood er op gaan lopen rammen maar er gewoon plaklood op doen.