6 March 2011, 10:45
@Nicolaas, dit is simpelweg hetgeen wat gebeurd. Zefls wanneer je ontlucht met druk vanaf het reservoir, en je draait de nippel óók te ver open, dan veroorzaakt de snel langsstromende remvloeistof juist een vacuum bij de nippel en wordt er ook lucht mee getrokken. Dan fungeert de ontluchtingslang als een soort waterzuiger.
Als je de nippel bij het aanzuigsysteem zover dichtdraait dat er geen lucht meer vbanaf buitenkomt, loop je de kans dat eventuele verontreinigingen in de leidingen er niet uit komen en zich voor de nippel ophopen. Dat vormt een "kussentje" dat zich onder remdruk laat comprimeren en kan veroorzaken dat het systeem niet zo hard zal aanvoelen als mogelijk, ondanks dat je zeker bent dat de lucht er wel uit is.
Als je de nippel bij het aanzuigsysteem zover dichtdraait dat er geen lucht meer vbanaf buitenkomt, loop je de kans dat eventuele verontreinigingen in de leidingen er niet uit komen en zich voor de nippel ophopen. Dat vormt een "kussentje" dat zich onder remdruk laat comprimeren en kan veroorzaken dat het systeem niet zo hard zal aanvoelen als mogelijk, ondanks dat je zeker bent dat de lucht er wel uit is.


![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)