1 July 2011, 15:21
Ik had dezelfde plannen...
Wilde het ook mechanisch houden en ik had ooit een visco van een 240-sloper gehaald. Die wilde ik erop zetten maar de waterpomp van een B2xx heeft een andere steekmaat. Dus ik geprobeerd die gaten die in de standaard (aluminium) adapter die standaard op de b20 zit door te boren op de bevestigingsplaat van de viscovan.
Paste allemaal keurig! Maarrrr dat kwam omdat er op dat moment geen radiator inzat, die was ik namelijk ook aan het vervangen. deze paste daarna niet meer... Hij kwam tegen de radiateur aan, net een paar cm te dik.
Het kan wel ... (lastig uitleggen zonder plaatje)
Je zou dan de "radiator afdek plaat" eraf moeten houden en de radiateur zo neer zetten dat de bevestigingsogen van de radiateur aan de andere kant zitten. van het front (?) Hierdoor staat de radiator iets voorover en dat scheelt net die paar cm die je nodig zou hebben... Maar ik had net die "radiator afdek plaat" gepoetst en geverft dus wilde ik graag behouden...
Wilde het ook mechanisch houden en ik had ooit een visco van een 240-sloper gehaald. Die wilde ik erop zetten maar de waterpomp van een B2xx heeft een andere steekmaat. Dus ik geprobeerd die gaten die in de standaard (aluminium) adapter die standaard op de b20 zit door te boren op de bevestigingsplaat van de viscovan.
Paste allemaal keurig! Maarrrr dat kwam omdat er op dat moment geen radiator inzat, die was ik namelijk ook aan het vervangen. deze paste daarna niet meer... Hij kwam tegen de radiateur aan, net een paar cm te dik.

Het kan wel ... (lastig uitleggen zonder plaatje)
Je zou dan de "radiator afdek plaat" eraf moeten houden en de radiateur zo neer zetten dat de bevestigingsogen van de radiateur aan de andere kant zitten. van het front (?) Hierdoor staat de radiator iets voorover en dat scheelt net die paar cm die je nodig zou hebben... Maar ik had net die "radiator afdek plaat" gepoetst en geverft dus wilde ik graag behouden...

Volvo 142S - 1973
Felix
Felix