21 January 2006, 20:27
Paul,
Mijn Scimitar 1800ti is technisch enigszins vergelijkbaar, want het is een 4 cyl. turbo. (alleen geen LPG
) Er zit een RVS uitlaat onder. Niets bijzonders qua sportief geluid , maar een normale uitlaat, alleen van RVS. Dus een pijp met voldoende diameter, middendemper en een einddemper.
Een uitlaat voor een turbo is vaak wat overgedimensioneerd, omdat de uitlaat gasdruk erg kan varieren, dus qua vermogen zit je dan altijd wel goed. Ook op LPG. Je gaat tenslotte voor de perfecte mix qua rijcomfort en prestaties.
Op mijn Scimitar geeft dat een mooie lage brom, maar geen herrie. RVS is acoustisch anders dan gewoon staal en daarom geeft RVS altijd een mooier lager geluid.
Mijn Scimitar 1800ti is technisch enigszins vergelijkbaar, want het is een 4 cyl. turbo. (alleen geen LPG
) Er zit een RVS uitlaat onder. Niets bijzonders qua sportief geluid , maar een normale uitlaat, alleen van RVS. Dus een pijp met voldoende diameter, middendemper en een einddemper. Een uitlaat voor een turbo is vaak wat overgedimensioneerd, omdat de uitlaat gasdruk erg kan varieren, dus qua vermogen zit je dan altijd wel goed. Ook op LPG. Je gaat tenslotte voor de perfecte mix qua rijcomfort en prestaties.
Op mijn Scimitar geeft dat een mooie lage brom, maar geen herrie. RVS is acoustisch anders dan gewoon staal en daarom geeft RVS altijd een mooier lager geluid.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo