16 February 2011, 13:37
Boele schreef:Het dashboard zit weer in de 1800!
Monteren was toch iets lastiger dan verwacht. Een hoop losse draden met vaak de gedachte: âHoe zat het ook alweer.â
Wat hebben de deurmotoren trouwens een kracht! Gaat allemaal erg soepel open.
De bekleding van de achterplaat, waar de speakers in gemonteerd zitten, wil ik eigenlijk nog eens van zwarte bekleding maken. Dit kan later ook, zodra ik weer wat meer budget heb.
Nu ga ik de panelen die tegen de zijkant zitten opnieuw maken. De bekleding is nog netjes, het hardboard is alleen verteerd. De schopplaten voorin maak ik waarschijnlijk opnieuw van trespa. Achterin wordt het weer hardboard vanwege de rondingen. Trespa is immens moeilijk te buigen!
Al met al begint het ergens op te lijken! Nu nog even bekijken wat ik met de stoelen ga doen. Heb reeds Sparco EVO stoelen staan maar die zijn waarschijnlijk toch niet comfortabel genoeg voor langer dan 1h rijden..
Recaro stoelen worden regelmatig gebruikt, iemand daar ervaring mee?
je hebt de draden toch erst wel gelabelt..?

die deurmotoren, ik wel m'n vraagtekens of het wel soepel gaat als eventueel de boel hapert of de accu leeg is, wij hebben immers "fietssleuteltjes" o de boel te openen..! Ik heb onlangs een manco aan dergelijk spul in onze Saxo herstelt, het hele standaard machaniek heb ik met wapenolie gesmeerd, dat scheelt al veel weerstand..!
bekleding achterplaat kun je een paar mtr vinyl bij de bekleder halen, goedkoop..
ip van trespa zou ik kunststofplaat in de bouwmarkt halen..
Als de auto bevalt zul je r ws toch meer en vaker mee gaan toeren, Ik vindt de hoge randen te fors om nog comfortabel te noemen.
Anders zijn comfortuitvoeringen van Cobra goed te doen, had er eentje in m'n oude 144 (heb ik trouwens nog..), en als ze passen die van ASS of Scheel.. (op MP voor een prikkie..)
je zou ook kunnen zoeken naar klassiekere stoelen.. of die van een ES..