16 February 2011, 13:05
Het dashboard zit weer in de 1800!
Monteren was toch iets lastiger dan verwacht. Een hoop losse draden met vaak de gedachte: âHoe zat het ook alweer.â Uiteindelijk allemaal gelukt. Om de Smiths klokjes een extra goede massa te geven, heb ik een draad met 7 stekkeroogjes gemaakt. Hierdoor heeft ie zeker een goede massa en gaan de klokjes geen rare dingen doen.
![[Afbeelding: 1800Dashboardaf13-02-2010001.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/February%202011/1800Dashboardaf13-02-2010001.jpg)
Na het dashboard netjes op zijn plaats gemonteerd te hebben, heb ik de rechterdeur er weer in gehangen. Mijn vader heeft toen de draden van de centrale vergrendeling door de doorvoerthule getrokken en aangesloten. Werkte gelijk goed. Op een klein probleempje na: Op het moment van Lock, gingen het slot juist open, en op het moment van Open, gingen de deuren op slot. Bleek een kwestie van draden andersom aansluiten. Dit terwijl we verwacht hadden dat kleur aan kleur moest ;-)
Wat hebben de deurmotoren trouwens een kracht! Gaat allemaal erg soepel open.
![[Afbeelding: 180015-02-2011003.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/February%202011/180015-02-2011003.jpg)
De wielbakbekleding was gescheurd. Bij het VOD een nieuwe set besteld. Deze gemonteerd met aan de randen een laagje lijm. Daarna kon de achterbank er weer in nadat ik de versterker aangesloten had. Uiteindelijk al de vloerbekleding er weer ingelegd. De bekleding van de achterplaat, waar de speakers in gemonteerd zitten, wil ik eigenlijk nog eens van zwarte bekleding maken. Dit kan later ook, zodra ik weer wat meer budget heb.
![[Afbeelding: 180015-02-2011001.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/February%202011/180015-02-2011001.jpg)
![[Afbeelding: 180015-02-2011004.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/February%202011/180015-02-2011004.jpg)
In het buitenland voor een ietwat aantrekkelijkere prijs nieuwe chromen ringen kunnen kopen voor de knipperlichten en koplampen. Voor de zekerheid aan de binnenzijde maar ingespoten met blanke tectyl. Kleine moeite.
![[Afbeelding: 180015-02-2011005.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/February%202011/180015-02-2011005.jpg)
Nu ga ik de panelen die tegen de zijkant zitten opnieuw maken. De bekleding is nog netjes, het hardboard is alleen verteerd. De schopplaten voorin maak ik waarschijnlijk opnieuw van trespa. Achterin wordt het weer hardboard vanwege de rondingen. Trespa is immens moeilijk te buigen!
Ook heb ik wat chromen lijsten gemonteerd:
![[Afbeelding: 1800Dashboardaf13-02-2010003.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/February%202011/1800Dashboardaf13-02-2010003.jpg)
Al met al begint het ergens op te lijken! Nu nog even bekijken wat ik met de stoelen ga doen. Heb reeds Sparco EVO stoelen staan maar die zijn waarschijnlijk toch niet comfortabel genoeg voor langer dan 1h rijden..
Recaro stoelen worden regelmatig gebruikt, iemand daar ervaring mee?
Monteren was toch iets lastiger dan verwacht. Een hoop losse draden met vaak de gedachte: âHoe zat het ook alweer.â Uiteindelijk allemaal gelukt. Om de Smiths klokjes een extra goede massa te geven, heb ik een draad met 7 stekkeroogjes gemaakt. Hierdoor heeft ie zeker een goede massa en gaan de klokjes geen rare dingen doen.
![[Afbeelding: 1800Dashboardaf13-02-2010001.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/February%202011/1800Dashboardaf13-02-2010001.jpg)
Na het dashboard netjes op zijn plaats gemonteerd te hebben, heb ik de rechterdeur er weer in gehangen. Mijn vader heeft toen de draden van de centrale vergrendeling door de doorvoerthule getrokken en aangesloten. Werkte gelijk goed. Op een klein probleempje na: Op het moment van Lock, gingen het slot juist open, en op het moment van Open, gingen de deuren op slot. Bleek een kwestie van draden andersom aansluiten. Dit terwijl we verwacht hadden dat kleur aan kleur moest ;-)
Wat hebben de deurmotoren trouwens een kracht! Gaat allemaal erg soepel open.
![[Afbeelding: 180015-02-2011003.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/February%202011/180015-02-2011003.jpg)
De wielbakbekleding was gescheurd. Bij het VOD een nieuwe set besteld. Deze gemonteerd met aan de randen een laagje lijm. Daarna kon de achterbank er weer in nadat ik de versterker aangesloten had. Uiteindelijk al de vloerbekleding er weer ingelegd. De bekleding van de achterplaat, waar de speakers in gemonteerd zitten, wil ik eigenlijk nog eens van zwarte bekleding maken. Dit kan later ook, zodra ik weer wat meer budget heb.
![[Afbeelding: 180015-02-2011001.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/February%202011/180015-02-2011001.jpg)
![[Afbeelding: 180015-02-2011004.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/February%202011/180015-02-2011004.jpg)
In het buitenland voor een ietwat aantrekkelijkere prijs nieuwe chromen ringen kunnen kopen voor de knipperlichten en koplampen. Voor de zekerheid aan de binnenzijde maar ingespoten met blanke tectyl. Kleine moeite.
![[Afbeelding: 180015-02-2011005.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/February%202011/180015-02-2011005.jpg)
Nu ga ik de panelen die tegen de zijkant zitten opnieuw maken. De bekleding is nog netjes, het hardboard is alleen verteerd. De schopplaten voorin maak ik waarschijnlijk opnieuw van trespa. Achterin wordt het weer hardboard vanwege de rondingen. Trespa is immens moeilijk te buigen!
Ook heb ik wat chromen lijsten gemonteerd:
![[Afbeelding: 1800Dashboardaf13-02-2010003.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/February%202011/1800Dashboardaf13-02-2010003.jpg)
Al met al begint het ergens op te lijken! Nu nog even bekijken wat ik met de stoelen ga doen. Heb reeds Sparco EVO stoelen staan maar die zijn waarschijnlijk toch niet comfortabel genoeg voor langer dan 1h rijden..
![[Afbeelding: Sparcostoelen.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/April/Sparcostoelen.jpg)
Recaro stoelen worden regelmatig gebruikt, iemand daar ervaring mee?
Groeten, Boele