10 February 2011, 20:32
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...31_530.htm
Conclusie: de 531 flowt beter aan de inlaatkant (dan de 530). De VX3 nokkenas die erbij hoort, heeft meer duratie aan de inlaatkant (dan de M). De combinatie is goed voor 130 pk @ 5500 rpm (B230FB) t.o. 116 pk @ 5400 rpm van de verder identieke B230F.
Nog wat feitjes: http://www.turbobricks.com/specs/sohc_heads.php
Conclusie: de 531 flowt beter aan de inlaatkant (dan de 530). De VX3 nokkenas die erbij hoort, heeft meer duratie aan de inlaatkant (dan de M). De combinatie is goed voor 130 pk @ 5500 rpm (B230FB) t.o. 116 pk @ 5400 rpm van de verder identieke B230F.
Nog wat feitjes: http://www.turbobricks.com/specs/sohc_heads.php
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969