10 February 2011, 11:08
Zuurstar schreef:Ikzelf heb niet zo veel ervaring met op LPG rijden maar weet wel dat je motor er bij het inlaat traject veel viezer wordt.Volgens mij is het vies worden van de inlaatkleppen te verklaren doordat deze het meeste olie langs de klep en de geleider trekken omdat er bij de inlaat gezogen wordt. Deze olie verbrand door het warm worden van de klep bij ontbranding en geeft die vieze aanslag. Wellicht wordt het bij benzine motoren minder vies omdat de benzinedammp de olie een beetje oplost en meeneemt de verbrandingskamer in waardoor het effect mider erg lijkt bij een gasmotor maar het feit is volgens mij gewoon versleten klepgeleiders.
[img width=800 height=600]http://i869.photobucket.com/albums/ab256/zuurstar/Gebrokenklepveer.jpg[/img]
Is het zoveelste blok waarmee op lpg gereden is waar ik de kop dus erg vervuild van vind.
Met name de inlaat kleppen krijgen een koek laag, gas is droog en benzine nat zo spoelt de boel beter schoon.
Met name bij dampgas lpg systemen is het erg, g2 en 3 hebben dat weer minder, tenminste dat zijn mijn bevindingen met lpg
Volvo XC70 2.4 T 1998<br />Volvo 245 Turbo 1984<br />br />Mini Cooper MKII 1969