9 February 2011, 08:51
WvR schreef:Vloeijbare benzine is "nat", maar volgens mij is het juist de taak van een carburateur / injectiesysteem om een mengsel te maken van benzinedamp en lucht. Dat lijkt mij even "droog" als een LPG-lucht mengsel. LPG is komt ook vloeijbaar uit de tank, de verdamper zorgt ervoor dat LPG overgaat in de gasfase.http://www.youtube.com/watch?v=kHJSRpE5ok4
Dit gebeurt ook in je spruitstuk en een paar centimeter van je inlaatklep vandaan!
Dampgas is kouder en minder nat zo dat carterontluchting's oliedampen die dus in je inlaattraject aanwezig zijn zich kunnen afzetten.
Een externe carter ontluchting zou ook helpen dit te voorkomen.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard