31 January 2011, 21:28
Zolang de menschheid zich verplaatst nam ie z'n zooi mee zodat ie onderweg fatsoenlijk kon pitten...
Ik verwacht dat het een overblijfsel is uit de tijd van de postkoetsen en alles daarvóór waar bagage extra op mee moest, die hadden immers al "roofracks"..
Net als dat de kofferbak een logisch gevolg is van de hutkoffer achterop, waar vaak een apart rek voor werd gebruikt, al dan niet door het merk zelf geplaatst.. deze werd onlangs voor 1.7 M USD verkocht, maar daar krijg je de auto dus bij..
ook de moderne versie is er wederom..
En omdat de imperials niet meer op hedendaagse, gootloze koetsen geplaatst kunnen worden, heeft de fabrikant maar een sierlijke versie verzonnen zoals je ze nu kennen..
Car komt zelf ook van Carriage..
EDIT: Amerikanen noemen de kofferbak vaak nog "trunk", directe verwijzing naar de kist of koffer achterop. (Trunk is ook wel slurf, maar die connectie mis ik hier even..)
Ik verwacht dat het een overblijfsel is uit de tijd van de postkoetsen en alles daarvóór waar bagage extra op mee moest, die hadden immers al "roofracks"..
Net als dat de kofferbak een logisch gevolg is van de hutkoffer achterop, waar vaak een apart rek voor werd gebruikt, al dan niet door het merk zelf geplaatst.. deze werd onlangs voor 1.7 M USD verkocht, maar daar krijg je de auto dus bij..
ook de moderne versie is er wederom..
En omdat de imperials niet meer op hedendaagse, gootloze koetsen geplaatst kunnen worden, heeft de fabrikant maar een sierlijke versie verzonnen zoals je ze nu kennen..
Car komt zelf ook van Carriage..
EDIT: Amerikanen noemen de kofferbak vaak nog "trunk", directe verwijzing naar de kist of koffer achterop. (Trunk is ook wel slurf, maar die connectie mis ik hier even..)