25 January 2011, 19:05
Mijn 760 is op 26 mei 1982 op kenteken gezet in Duitsland in de deelstaat Hessen (district Main-Taunus).
Als ik het goed begrijp heeft de auto eerst op de naam van een familiebedrijf staan waarna iemand hem in 1983 alweer uit het bedrijf haalde. Daarna in 1985 naar een ander familielid gedaan.
Deze man heeft er van 1985 tot 2003 mee gereden en de auto ingeruild bij een Volvo dealer (voor een S60). De 760 had toen een kapotte koppeling en wat roest. Moest ook een katalysator krijgen om niet te duur in de wegenbelasting te worden.
De dealer heeft de auto verkocht aan de handelaar/verzamelaar in Jena (oost Duitsland) waar ik hem in 2007 opgehaald heb. Vervolgens opgeknapt met onderdelen van een 740 uit 1990 etc. en in 2009 voor het eerst APK er op kunnen zetten.
De 760 is in Zweden gebouwd, ik geloof in Torslanda. Chassisnummer 2150.
Als ik het goed begrijp heeft de auto eerst op de naam van een familiebedrijf staan waarna iemand hem in 1983 alweer uit het bedrijf haalde. Daarna in 1985 naar een ander familielid gedaan.
Deze man heeft er van 1985 tot 2003 mee gereden en de auto ingeruild bij een Volvo dealer (voor een S60). De 760 had toen een kapotte koppeling en wat roest. Moest ook een katalysator krijgen om niet te duur in de wegenbelasting te worden.
De dealer heeft de auto verkocht aan de handelaar/verzamelaar in Jena (oost Duitsland) waar ik hem in 2007 opgehaald heb. Vervolgens opgeknapt met onderdelen van een 740 uit 1990 etc. en in 2009 voor het eerst APK er op kunnen zetten.
De 760 is in Zweden gebouwd, ik geloof in Torslanda. Chassisnummer 2150.
760 | Groen | Snel

