19 January 2011, 20:26
Opgelost lijkt het ! Onderaan toch nog klein vraagje.
Draad vanaf dynamo geisoleerd. Ant-vocht (wd40) op contacten en bedrading gespoten. (let op WD40 is ook kruipolie en kan bouten/moeren lossen)
Accu 12.5 volt. Starten lopen. Temperatuurmeter komt gewoon langzaam op, zoals het hoort. Geen pieken / dalen meer. Staat meestal net iets onder de helft op de schaal.
Inderdaad 'electrisch' probleem dus. Ach, nieuwe thermostaat en koelvloeistof zijn de kosten niet .
Veel geleerd van werken aan mijn auto en van alle tips en adviezen hier. Waarvoor waardering en dank !
Een vraagje nog als het mag :-) :
Die koelvin, moet je die niet kunnen ronddraaien met koude motor of motor uit ? Zit vast hier en draait altijd mee.
Draad vanaf dynamo geisoleerd. Ant-vocht (wd40) op contacten en bedrading gespoten. (let op WD40 is ook kruipolie en kan bouten/moeren lossen)
Accu 12.5 volt. Starten lopen. Temperatuurmeter komt gewoon langzaam op, zoals het hoort. Geen pieken / dalen meer. Staat meestal net iets onder de helft op de schaal.
Inderdaad 'electrisch' probleem dus. Ach, nieuwe thermostaat en koelvloeistof zijn de kosten niet .
Veel geleerd van werken aan mijn auto en van alle tips en adviezen hier. Waarvoor waardering en dank !
Een vraagje nog als het mag :-) :
Die koelvin, moet je die niet kunnen ronddraaien met koude motor of motor uit ? Zit vast hier en draait altijd mee.

