Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eelctrische aansluiting dieseloliefilter 2.4 DTIC
240diesel schreef:Nee dat pijpje bedoel ik niet, als je naar je foto kijkt zie je schuin boven de banjo op het filterhuis nog net een messing pijpje met twee slangklemmen en een soort moer/sensor er van boven in geschroefd.
Dat heb ik nog nooit gezien, zit daar ook een draad aan of een AMP platte stekkerlip?
Dat is een temperatuursensor, als je er 12V op zet gaat ie waarschijnlijk kapot. Heb je een multimeter (meter waar je weerstand en volt mee kan meten).
De sensor is waarschijnlijk ook een weerstand die varieert naarmate de sensor verwarmd wordt.
Dat is misschien wel een NTC, als de temperatuur hoger wordt, wordt de temperatuur lager. zie ook wiki. Je kan de sensor dus ook meten met een weerstandsmeter (Ohmmeter), die geeft dan een waarde aan en komt dan overeen met een waarde uit de reeks van de wikipagina.
Als je de weerstand meet van een verwarmingsspiraal, meet je een lage weerstand. Zet je daar spanning op, met evt. een zekering er tussen, zal de spiraal warm worden en de diesel opwarmen.
Ik heb ooit zoiets ingebouwd in een VW T4 toen ik op PPO reed, om de PPO dunner te maken dmv opwarming.

[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord

Berichten in dit topic
Eelctrische aansluiting dieseloliefilter 2.4 DTIC - door Black Moose - 19 January 2011, 00:48

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)