17 January 2011, 22:58
De randjes van de klokken waren stukken mooier dan gedacht! Daar doen we dus helemaal niets aan. Alleen even de glaasjes schoonmaken. Inmiddels wat rubbers besteld om gaten te dichten en een nieuw rubbertje voor de kachelkraan.
De verlaagde progressieve voorveer heb ik LV onder de 1800 vandaan gehaald. De verlaging was zo extreem, dat ik bang ben mijn schermen stuk te rijden bij volledige stuuruitslag.
Via Rudi Dortangs (dank voor de tip) Op een Duits forum een passende oplossing gevonden. Uiteraard met mijn eigen persoonlijke tint.
Vaak wordt bij het ophogen van veren een polyethyleen schijf gebruikt. Die schijven passen natuurlijk net niet bij de voortrein van een 1800E. Daarom heb ik gekozen voor een Low-Budget snijplank van de Action. Hier heb ik 2 rondjes uit gezaagd. De ringen zijn ongeveer 0,9cm dik. Door het hefboomeffect van de triangel zal hij dan wel +- 1,5cm omhoog komen. 1cm is in ieder geval het streven.
Bijgevoegd een aantal fotoâs. Doordat ze in een schacht zitten, kunnen de veren nooit van hun plek komen. Een veilige en prima oplossing lijkt mij zo. Nu de voortrein nog behandelen tegen roest, en dan monteren!
![[Afbeelding: 1800VeerverhogingPE005.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Januari%202011/1800VeerverhogingPE005.jpg)
![[Afbeelding: 1800VeerverhogingPE006.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Januari%202011/1800VeerverhogingPE006.jpg)
![[Afbeelding: 1800VeerverhogingPE003.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Januari%202011/1800VeerverhogingPE003.jpg)
![[Afbeelding: 1800VeerverhogingPE007.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Januari%202011/1800VeerverhogingPE007.jpg)
De voorkant is al af, nu de rest nog!
De verlaagde progressieve voorveer heb ik LV onder de 1800 vandaan gehaald. De verlaging was zo extreem, dat ik bang ben mijn schermen stuk te rijden bij volledige stuuruitslag.
Via Rudi Dortangs (dank voor de tip) Op een Duits forum een passende oplossing gevonden. Uiteraard met mijn eigen persoonlijke tint.
Vaak wordt bij het ophogen van veren een polyethyleen schijf gebruikt. Die schijven passen natuurlijk net niet bij de voortrein van een 1800E. Daarom heb ik gekozen voor een Low-Budget snijplank van de Action. Hier heb ik 2 rondjes uit gezaagd. De ringen zijn ongeveer 0,9cm dik. Door het hefboomeffect van de triangel zal hij dan wel +- 1,5cm omhoog komen. 1cm is in ieder geval het streven.
Bijgevoegd een aantal fotoâs. Doordat ze in een schacht zitten, kunnen de veren nooit van hun plek komen. Een veilige en prima oplossing lijkt mij zo. Nu de voortrein nog behandelen tegen roest, en dan monteren!
![[Afbeelding: 1800VeerverhogingPE005.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Januari%202011/1800VeerverhogingPE005.jpg)
![[Afbeelding: 1800VeerverhogingPE006.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Januari%202011/1800VeerverhogingPE006.jpg)
![[Afbeelding: 1800VeerverhogingPE003.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Januari%202011/1800VeerverhogingPE003.jpg)
![[Afbeelding: 1800VeerverhogingPE007.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Januari%202011/1800VeerverhogingPE007.jpg)
De voorkant is al af, nu de rest nog!
![[Afbeelding: 1800Dashboard09-01-11003.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Januari%202011/1800Dashboard09-01-11003.jpg)
Groeten, Boele