27 December 2010, 23:49
MichielMaas schreef:Sorry maar ik moest even mijn broer helpen met een niet startende nietVolvo.
Daarom kon ik er niet bij zijn. :-\
als je alles vtv weet... het gebouw waait niet weg gelukkig, en zo heel veel mensen moet je er uiteindelijk ook niet in proppen...
anywho, dan maar wat grafische voorstelling (iedereen heeft uiteraard dezelfde plaatjes...) , alhoewel er niet heel veel plek was om een goed plaatje te schieten...
...bij aankomst zie je al meteen dat er zorgvuldig met het materiaal wordt omgesprongen, lekker warme dekentjes tegen de kou... (moet je ze wel vastbinden ntl..)
...aardig ontvangst van de gastvrouw..
...en een kleurrijk verhaal van gastheer Ernst (L) bij al het moois daar aanwezig..
..die met die pet vertrouw ik niet helemaal..
...vroege Amazon in originele staat..
..origineel accesoire, stoelhoes annex picnic-kleed (echt waar..).., vindt je hier niet, wel op "Marktplaats" in SE...
...B16 (of is het nog B14..?).. met 64.000 kms..
...blijft apart zo'n 4 deurs..
...vroege P1800 in "Fintstone-uitvoering".. de bodemsectie blijkt dusdanig te zijn aangetast dat ie gestut uit z'n stalling moest worden geholpen om te voorkomen dat ie inzakt... zou je zo niet zeggen...
...het blikken kleinnood op de hoedenplank is er beter aan toe..
..mooi ontwerp voor een sleutelhanger..
...fantastic plastic.. 1 van de toch al weinige P1900's ooit gebouwd, deze kwam na enig druk onderhandelen en enigzins avontuurlijk, en in niet al te beste staat uit VS naar NL, veel werk in gaan zitten, blijft apart.... om eoa reden mochten cabrios niet helemaal werken voor Volvo... deze werkt iig prima..
...klokkenwinkel, niet helemaal origineel (ik bespeur wat 2 serie wijzertjes..
), maar ja, je moet toch weten wat r beneden gebeurd..?!...ex-defensie blok uit een Laplander, upgrade op wat er in hoort, smoelt r niet minder om..
..recente aanschaf, het prototype chassis van de P1900 in "exploded view" jas, heeft enkele autobeurzen aangedaan, is later in bezit geweest van een autorijschool (opleiding oid..? correct me if I'm wrong..), middels meer omzwervingen en mazzel door het museum mogen aanschaffen en hier terecht gekomen..
..voor de liefhebbers van schaalmodelen en schaal-exoten...
...proefmodel voor wat de Amazon moest worden, 1 van een serie... ens zien of ik nog een plekkie heb..

..vervolgens naar de werkplek...
..en verder naar de zolder.... soort droomzolder voor autofielen (hmmm H P and the dream attic..)
...Penta..?!
..nog ff achter een frissche neus halen.. (ja, zelfs die heeft ie..!)
..Lapland..
..mmm.. welk topic is dit ook alweer..? (VV's on ice..? artic VV's..? VV frostbite..?)
..nog even gesnoept van alle moois aanwezig, je komt hoe dan ook tijd te kort..(oa doordat ondergetekende lekker handig op 2 locaties afspreekt, dan sta je op elkaar te wachten.. sorry, sorry..) Afscheid genomen van Ernst en de langharige gastvrouw... (achteraf beetje luguber aanzicht bij vertrek.. voelde jullie ook die koude bries..?!)
..en weer teruggewandeld naar cafà het bruggetje, het zootje ongeregeld daar voor de deur geparkeerd..
..als kind veel gegeten, zwart-wit..
...dit neusje heeft het mooiste fluitje onder de kap..
..binnen nog wat versnaperingen versnapert... toch wel fris buiten.. uiteindelijk weer huiswaarts gekeerd en op de achterbank ff nadromen (sjeesus je kunt ook overdrijven hoor..!)
..what's next..?

![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)