22 November 2010, 16:39
DopdeDouwer schreef:Dat laatste systeem werkt best goed. Het is inderdaad gevoelig, als je je hand of portemonnee op de stoel naast je legt gaat het lampje al branden.Helaas is het het al behoorlijk afgekoeld. Gisteren met Frox wezen klussen in een koude schuur. Ik heb me even bezig gehouden met de achteruitrijverlichting. brrr...
Reverse engeneering is meestal de beste oplossing voor electrische probleempjes.
Binnenkort lekker stoeien onder de auto, gelukkig is de grond lekker warm in de zomer...
Ik ben bij het begin begonnen: op de gele draad die aankomt bij de schakelaar staat 12V op stand II. vervolgens heb ik een schakelaar nagedaan (klik klak, klik klak)...
Gele draad (12V bij contact) direct kortsluiten met het draadje voor de gordelverklikkers (die normaal wordt geschakeld door de schakelaar met een vooruitversnelling) zorgt ervoor dat het waarschuwingslampje gaat branden. Wordt het gele draadje kortgesloten met de draad voor de ARV (die normaal wordt geschakeld met de schakelaar bij een achteruitversnelling) dan gaan de lichten branden.
conclusie:
- schakelaartje is stuk, de rest van het cirquit werk nog.
- we hebben geen reserve, van een modere M45 is anders (m47 moet ik nog even controleren).
- Het zit op een rotplek, is het wel te vervangen als de bak nog onder de auto zit?