21 November 2010, 15:39
ZwerverRoodbaard schreef:Helemaal mee eens, daarom heb ik ook altijd een plasticzak over m'n kenteken als ik de auto parkeer... ???
Ik denk trouwens niet dat die mensen moeilijk op allerlei fora gaan speuren naar auto's die op die van hun lijken. Kun je
net zo goed even een blokje om rijden en de kentekenplaten eraf trekken (scheelt je ook weer kosten).
Ik denk dat Jan wel gelijk heeft: zo is hier vannacht een gejatte VW Golf 6 gedumpt (toevallig heb ik 't zien gebeuren, maar wist op dat moment niet dat er een hoop mee aan de hand was). Toenstraks wezen kijken en wat bleek: auto is compleet gestript etc etc. Politie gebeld en die kwamen langs. Auto bleek gejat te zijn en is vermoedelijk een zeldzame versie aangezien een kennis van me vertelde dat op 't vw-forum iemand was wiens zeldzame Golf 6 laatst gestolen was. Zeer waarschijnlijk is het deze.
De auto zou dus wel eens heel goed aan de hand van dat forum uitgezocht kunnen zijn. Gaat om een bepaalde editie van een Golf waar alleen een aantal witte en zwarte versies van gemaakt zijn.
Andere voorbeelden: ik heb al meerdere verhalen gehoord over gedupliceerde kentekens van auto's die op marktplaats stonden, Ford Ka's die zowel in Brabant als Rotterdam rond reden en het vrouwke rare bekeuringen kreeg terwijl zij in Tilburg aan het werk was. Gele platen kan je bij louche bedrijven ook gewoon na laten maken, allen zit er dan geen RDW-stempel op. Maar dat zie je dan op afstand toch niet.
Ik haal zelf het kenteken altijd weg op foto's, puur omdat ik genoeg ellende heb gezien (en gehoord) van dingen die ermee gedaan kunnen worden.