15 November 2010, 08:03
Elvis schreef:Er zit ook een klassieke volvo dealer/klusser aan het einde van de phoenixstraat en een klassiekercentrum aan de andere kant van het spoor, oude volvotjes genoeg dus
Hoe heette die tent aan het eind van de Phoenixstraat ook al weer? Ik heb daar in 1997 (als derdejaarsstudent Techn. Nat.) een 244 GL van 1981 gekocht. Dat was een prima ding. De baas die er toen was is helaas ergens rond de eeuwwisseling overleden, ik kreeg een rouwkaart omdat ik in het klantenbestand zat. Ik zie dat het nu "Vespa Amazon Service" heet, vroeger heette het anders, "Delft Amazon Service ...". Doornbos? Van Doorn? Iemand?
Er was (is?) in Delft ook een tent die min of meer hofleverancier was (is?) van "bestuursbakken", de auto's van het bestuur van allerlei studentenvereningen en clubs. De Vereniging voor Technische Physica heeft jarenlang een Volvo 245 GL van 1984 gehad; het Corps had een verlengde Cadillac Fleetwood. Bij Technische Bestuurskunde hadden ze een knetteroude Mercedes 240D, en bij Industrieel Ontwerpen (hippies) hadden ze een CX LoadRunner. Man, ik word oud....