15 January 2006, 18:45
Die 265, waar Funs op doelde, is natuurlijk de mijne.
De wagen is nu geschorst, want zou never-nooit-niet meer door de keuring komen, maar da's een ander verhaal.
Mijn blok is een B27E (met "spinnekop" spruitstuk en pannekoek-luchtfilter) en ik heb geen slechte ervaringen met LPG. Al kan dat liggen aan het ontwerp van e.e.a. Nou moet ik wel toegeven dat een paar sluitingen van het luchtfilter weg zijn, dus het deksel kan dan iets opwippen en overdruk laten ontsnappen.
Wat ik wel mis is alle LPG-discussie is een oude systeem (Necam?) wat ooit speciaal voor een K-jetronic was ontworpen en, volgens een zeer ervaren gas-man, nooit backfires opleverde. Iemand meer info?
Ik zal eerdaags met Funs de motor eens aan een onderzoekje onderwerpen en eventuele "briljante gedachten" delen.
Gr,
Roelandt
De wagen is nu geschorst, want zou never-nooit-niet meer door de keuring komen, maar da's een ander verhaal.
Mijn blok is een B27E (met "spinnekop" spruitstuk en pannekoek-luchtfilter) en ik heb geen slechte ervaringen met LPG. Al kan dat liggen aan het ontwerp van e.e.a. Nou moet ik wel toegeven dat een paar sluitingen van het luchtfilter weg zijn, dus het deksel kan dan iets opwippen en overdruk laten ontsnappen.
Wat ik wel mis is alle LPG-discussie is een oude systeem (Necam?) wat ooit speciaal voor een K-jetronic was ontworpen en, volgens een zeer ervaren gas-man, nooit backfires opleverde. Iemand meer info?
Ik zal eerdaags met Funs de motor eens aan een onderzoekje onderwerpen en eventuele "briljante gedachten" delen.
Gr,
Roelandt

