14 January 2006, 23:23
kaasie schreef:enigst nadeel van zo'n V8 is het gewicht
alles komt op je vooras en de achterkant is al zo licht.
je kan beter een dikke turb erin plaatsen.
die zijn veel lichter dus bent sneller opgang bij bijv. stoplicht
en je remt makkelijker want die xtra massa hoef je ook niet te stoppen.
tis maar een idee
wel tof trouwens een V8 inbouwen.
mee eens!
Er zijn 3 manieren om snel te gaan met een volvo, een gewone motor met dikke turbo (tot 300 pk redelijk makkelijk, voorzover tunen makkelijk is, tot 500-600 pk mogelijk als je echt gek bent), een gewone V8 erin zetten, of een V8 met turbo.... 8)
Ik weet op turbobricks iemand die heeft een 245 met een V8, met een hele dikke turbo (Garret T71).. dik 500 pk op de achterwielen!!!!!!! met standaard achteras en differentieel (wel met een esab sperdifferentieel :wink: )
die is op zich wel snel....
ik ben zelf erg voor een gewoon volvo blok met turbo. Vooral vanwege de het gewicht.. en om het een beetje bij het zelfde merk te houden
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

