2 November 2010, 16:52
Ben schreef:Polijsten zal niet meer gebeuren want de lak is op sommige plaatsen, motorkap en dak, maximaal 100 micron dun.
Da's te dun om 'm nog een keer onder handen te nemen.
Ken het probleem: Op mijn motorkap blijkt ook maar tussen de 87 en 96 micron over te blijven. De rest van de auto is veiliger met tussen de 110 en 130 micron. Nu loopt het niet zo'n vaart (meer). Na de behandeling die je auto nu heeft gekregen, hoeft een volgende beurt niet zo intensief meer te zijn. De krasjes die je nu nog oploopt (bij normaal verloop, geen grapjurken met sleutels) zijn goed te verwijderen zonder dat er veel lak wordt afgenomen. Dat kan met een licht middel en een pad met weinig slijpvermogen. Wat meespeelt is dat je een unicolor lak hebt. Die is al snel dunner omdat er geen blanke laklaag overheen is gegaan.
Er stond op carclean.nl een review waarin een kras is weggewerkt met wetsanden en daarna een flinke polijstbeurt tot hoogglans. Dat kostte slechts 15 micron lak. Een normale polijstbeurt waarbij niet al te intensieve correctie moet worden gehaald kost ongeveer 2 tot 7 micron. Je kunt dus nog wel even vooruit.
`88 245, B230K, M47

