2 November 2010, 16:03
Zo, even een update.
Blackbird heeft een polijst en poetsbeurt bij Meguires in Baarn doorstaan.
Polijsten zal niet meer gebeuren want de lak is op sommige plaatsen, motorkap en dak, maximaal 100 micron dun.
Da's te dun om 'm nog een keer onder handen te nemen.
Een van de vorige eigenaren heeft 'm kennelijk met een of andere coating behandeld. Die was er lastig af te krijgen.
Dat was ook de oorzaak van de mattige glans die op de auto zat.
De gepoetste Blackbird is door alles en iedereen bekeken en geprezen tijdens de VKB.
Na de VKB zijn de mooie zomervirgo's er afgehaald en omgewisseld voor de wat minder mooie Virgo's met winterbanden.
Op de een of andere manier vind ik het rijden op winterbanden altijd prettiger.
In de poetsgarage werd geconstateerd dat de auto een plasje olie achter laat.
Bij controle blijkt het geen motorolie maar vloeistof van de stuurbekrachtiging te zijn. Het rubber aan de passagierskant is kennelijk niet meer heel.
Oplossing zou vervangen van het stuurhuis zijn maar dat is voorlopig nog niet nodig. Dennis adviseert om niet helemaal uit te sturen bij het parkeren.
Dan komt er nl. wel 100 bar druk op die leiding te staan. Even een tikkie terug en het systeem kan langer mee.
![[Afbeelding: 6.jpg]](http://www.exeres.be/Foto/vkb2010/6.jpg)
Blackbird heeft een polijst en poetsbeurt bij Meguires in Baarn doorstaan.
Polijsten zal niet meer gebeuren want de lak is op sommige plaatsen, motorkap en dak, maximaal 100 micron dun.
Da's te dun om 'm nog een keer onder handen te nemen.
Een van de vorige eigenaren heeft 'm kennelijk met een of andere coating behandeld. Die was er lastig af te krijgen.
Dat was ook de oorzaak van de mattige glans die op de auto zat.
De gepoetste Blackbird is door alles en iedereen bekeken en geprezen tijdens de VKB.
Na de VKB zijn de mooie zomervirgo's er afgehaald en omgewisseld voor de wat minder mooie Virgo's met winterbanden.
Op de een of andere manier vind ik het rijden op winterbanden altijd prettiger.
In de poetsgarage werd geconstateerd dat de auto een plasje olie achter laat.
Bij controle blijkt het geen motorolie maar vloeistof van de stuurbekrachtiging te zijn. Het rubber aan de passagierskant is kennelijk niet meer heel.
Oplossing zou vervangen van het stuurhuis zijn maar dat is voorlopig nog niet nodig. Dennis adviseert om niet helemaal uit te sturen bij het parkeren.
Dan komt er nl. wel 100 bar druk op die leiding te staan. Even een tikkie terug en het systeem kan langer mee.
![[Afbeelding: 6.jpg]](http://www.exeres.be/Foto/vkb2010/6.jpg)
Voor elke dag: Blackbird 245GLE MY1993 - http://www.volvo-forum.nl - het forum voor álle Volvo liefhebbers

