1 November 2010, 18:02
DopdeDouwer schreef:Je moet het gewoon simpel en doelmatig bekijken.
Je hebt voor heel weinig geld een lekker rijdende auto waar je 2 jaar zonder zorgen mee kan rondtuffen.
Koop gewoon en lekkere pot vette bende en laat het overal inlopen (mike sanders fet of fluid-film). Na 2 jaar is het dan misschien niet erger geworden, en kom je weer opnieuw door de APK. Zo niet dan weer een oud-hollandssch plaatje lassen en opnieuw voorzien van vet en olie en weer 2 jaar rijden.
Volgens mij moet je hier geen 100% auto van willen maken, gewoon gaan met die banaan.Vooral niet aan die roestblazen en plamuur gaan zitten, maar met vet "stoppen". Als het kapot is merk je dat over 2 jaar bij de APK wel.
Trouwens ik ben geen expert, gewoon een hobbyist (zonder volvo notabene), die weleens verkeerde keuzes maakt.
Ik ben het volledig met je eens! (ook geen expert maar wel met volvo;s

Voor dat bedrag vind ik het een hele nette auto.
Ik heb ook een dergelijke 244 gekocht 7 jaar geleden en rijd er nog steeds met zeer veel plezier in. De beste volvo die ik ooit gekocht heb. Je moet gewoon een beetje mazzel hebben. Lekker goedkoop in rijden en zorgen dat het roesten stopt.
Die 7500 km regel komt in de praktijk niet zo nauw............daar zou ik me niet zo druk over maken.
Volvo 244 DL 1974