13 January 2006, 21:10
A supercharger is much easier to fit. Because of the strange shape of the inlet manifold, there exists space for a small blower to one side of the throttle. In this position, the supercharger can be driven by a modified version of the standard belt drive. A supercharger also develops more bottom-end boost than a turbo, which may be important in the Prius if the peak power of the petrol engine cannot be increased without upsetting the power split control system. Compared with a turbo, a supercharger should also be able to be better matched to the engine by way of pulley diameter changes
Mooie techniek he...
idd. als ze die techniek in een moderner jasje zouden steken zullen er zeker meer van verkocht worden.
Mooie techniek he...
idd. als ze die techniek in een moderner jasje zouden steken zullen er zeker meer van verkocht worden.
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook

